Методичні вказівки до виконання практичних занять із навчальної дисципліни «Організація та безпека дорожнього руху» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» спеціалізації «Автомобільні дороги і аеродроми» денної та заочної форм навчання: «БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ»

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

03-03-035 Зятюк, Ю. Ю. (2018) Методичні вказівки до виконання практичних занять із навчальної дисципліни «Організація та безпека дорожнього руху» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за спеціальністю 192 «Будівництво та цивільна інженерія» спеціалізації «Автомобільні дороги і аеродроми» денної та заочної форм навчання: «БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ». [Методичне забезпечення]

[img]
Перегляд
Text
03-03-035_ (1).pdf

Download(2MB) | Перегляд

Анотація

Упродовж останніх десятиліть у світі спостерігається стрімке збільшення кількості транспортних засобів та підвищення інтенсивності дорожнього руху, що призводить до збільшення кількості дорожньо-транспортних пригод (далі – ДТП) та їх негативних наслідків. Так, за даними Всесвітньої організації охорони здоров’я (далі – ВООЗ), дорожньо-транспортний травматизм наразі є однією з найбільших проблем охорони здоров’я, і, за прогнозами, у 2030 році ДТП може стати однією з основних п’яти причин смертності людей у світі. Стан безпеки дорожнього руху в Україні і наслідки дорожніх транспортних пригод є одними з найгірших у Європі. В Україні рівень смертності та травматизму внаслідок ДТП є одним із найвищих в Європі, а рівень організації безпеки дорожнього руху залишається вкрай низьким, про що у своїх звітах неодноразово вказували експерти ВООЗ, Світового банку та інших міжнародних інституцій. За останні шість років (2011-2016 рр.) в Україні зареєстровано близько 170 тис. ДТП з постраждалими, у яких загинуло 26,5 тис. та травмовано 209 тис. осіб. У 2016 році зафіксовано ріст кількості ДТП на 11,6% та травмованих у них осіб на 1,5% порівняно з 2015 роком. Особливо тривожним є те, що понад 43% загиблих у ДТП у 2016 році – пішоходи та велосипедисти. Велике занепокоєння викликає те, що за останній 6-річний період на дорогах України загинуло 1,4 тис. дітей віком до 18 років, а ДТП в Україні є першою за поширеністю причиною смерті молоді віком від 15 до 24 років та другою за поширеністю причиною смерті дітей віком від 5 до 14 років. За питомими показниками аварійності та наслідків ДТП Україна також є одним із лідерів серед європейських країн. Так, у середньому в країнах-членах ЄС (за даними 2015 року) на 100 тис. жителів припадає 5,1 загиблих у ДТП, на 100 тис. транспортних засобів – 8 загиблих, тоді як в Україні ці показники становлять (за даними 2016 року) відповідно 7,5 та 22,1 особи. Важливо також враховувати, що за відсутності якісного збору статистичних даних щодо травмованих і загиблих унаслідок ДТП, вказані статистичні показники можуть не відображати реальні цифри. За результатами аналізу наявних статистичних даних та аналітичного звіту Світового банку в Україні більшість ДТП с тяжкими наслідками виникає через: - перевищення швидкості водіями, що є основною причиною настання смерті у 39% випадків; - необлаштованість пішохідних переходів (відсутність освітлення, розмітки тощо), що призводить до смертельних наслідків у 38% випадків; - порушення правил проїзду перехресть, на яких стається до 30% всіх ДТП із смертельними наслідками; - керування транспортними засобами у стані алкогольного сп’яніння. Велика кількість ДТП та постраждалих від ДТП також впливає на економіку та сферу охорони здоров’я України. За розрахунками експертів Світового банку, соціально-економічні втрати України від дорожньо-транспортного травматизму оцінюються в 4,5 млрд доларів США на рік, що становить приблизно 3,4 відсотка валового внутрішнього продукту (у розрахунках 2014 року), включаючи матеріальні витрати, пов’язані з пошкодженням майна та зниженням продуктивності праці, та людські втрати через серйозні травми або смерть унаслідок ДТП. Водночас, як свідчить вітчизняний досвід, автомобілізація одночасно є великим позитивним впливом на економіку держав, створенням зручностей і комфорту для людей. Необхідно також відзначити, що зростання виробництва автомобілів посилює в цілому негативний вплив автомобілізації і тягне за собою ускладнення дорожнього руху та збільшення ДТП. Забезпечення безпеки дорожнього руху пов’язане з багатьма факторами, серед яких можна виокремити такі: – підвищення якості конструкції автотранспортних засобів (АТЗ); – підвищення рівня їх конструкційної безпеки; – підтримання автомобілів в справному стані; – удосконалення дорожніх умов і організації руху; – покращення проектування, будівництва, реконструкції і утримання доріг. І нарешті, переважна більшість дорожньо-транспортних пригод так чи інакше пов’язана з порушенням правил дорожнього руху. Тому особливо важливе значення має цілеспрямована і ефективна виховна та навчальна робота серед учасників руху. Перед тим як перейти та ознайомитись з практикумом безпеки дорожнього руху (БДР), необхідно дати визначення термінам стосовно автомобільних доріг згідно ПДР: автомобільна дорога, вулиця (дорога)- частина території, в тому числі в населеному пункті, призначена для руху транспортних засобів і пішоходів, з усіма розташованими на ній спорудами (мостами, шляхопроводами, естакадами, надземними і підземними пішохідними переходами) та засобами організації дорожнього руху, і обмежена по ширині зовнішнім краєм тротуарів чи краєм смуги відводу. Цей термін включає також спеціально побудовані тимчасові дороги, крім довільно накатаних доріг (колій); небезпека для руху- зміна дорожньої обстановки (у тому числі поява рухомого об'єкта, який наближається до смуги руху транспортного засобу чи перетинає її) або технічного стану транспортного засобу, яка загрожує безпеці дорожнього руху і змушує водія негайно зменшити швидкість або зупинитися. Окремим випадком небезпеки для руху є рух у межах смуги транспортного засобу іншого транспортного засобу назустріч загальному потоку; безпечна дистанція- відстань до транспортного засобу, що рухається попереду по тій самій смузі, яка у разі його раптового гальмування або зупинки дасть можливість водієві транспортного засобу, що рухається позаду, запобігти зіткненню без здійснення будь-якого маневру; безпечна швидкість- швидкість, за якої водій має змогу безпечно керувати транспортним засобом та контролювати його рух у конкретних дорожніх умовах; видимість у напрямку руху- максимальна відстань, на якій з місця водія можна чітко розпізнати межі елементів дороги та розміщення учасників руху, що дає змогу водієві орієнтуватися під час керування транспортним засобом, зокрема для вибору безпечної швидкості та здійснення безпечного маневру; дорожньо-транспортна пригода - подія, що сталася під час руху транспортного засобу, внаслідок якої загинули або поранені люди чи завдані матеріальні збитки; учасник дорожнього руху - особа, яка бере безпосередню участь у процесі руху на дорозі як пішохід, водій, пасажир, погонич тварин.

Тип елементу : Методичне забезпечення
Ключові слова: 03-03-035, безпеки дорожнього руху
Шифр: 03-03-035
За видами робіт: Практичні (семінарські) заняття
Тематики: Шифр галузі знань > 19 Архітектура та будівництво
Шифр галузі знань > 19 Архітектура та будівництво > 192 Будівництво та цивільна інженерія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут будівництва та архітектури > Автомобільних доріг, основ та фундаментів
Користувач, що депонує: libr_1 Г. М. Рожанчук
Дата внесення: 13 Вер 2018 06:45
Останні зміни: 13 Вер 2018 06:45
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/10862
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року