ОСОБЛИВОСТІ СТРАТЕГІЙ БІЗНЕСУ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ ТА ЇХ ЕФЕКТИВНІСТЬ

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

Петрук, І. Р. та Петрук, В. А. та Petruk, I. R. та Petruk, V. A. (2019) ОСОБЛИВОСТІ СТРАТЕГІЙ БІЗНЕСУ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ ТА ЇХ ЕФЕКТИВНІСТЬ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (2(86)). с. 72-81.

[img]
Перегляд
Text
Ve868 зах.pdf

Download(175kB) | Перегляд

Анотація

У статті розкрито сутність поняття стратегії бізнесу, систематизовано наукові підходи щодо їх структури, визначено головні особливості ефективних стратегії бізнесу торговельного підприємства відповідно до його цілей та можливостей.

Title in English

THE FEATURES OF STRATEGIES OF BUSINESS OF TRADEENTERPRISES AND THEIR EFFICIENCY

English abstract

The complexity of the business environment, characterized by increasing competition in the market for goods and services, requires trading companies to formulate and implement such strategies that will allow it to survive in the competitive struggle for the consumer, provide lasting competitive advantages over the long term and, as a consequence, promote effective development. The strategy of any enterprise is a complex multilevel structure, so there are many features and different concepts for their classification. It distinguishes corporate (portfolio), business (business strategy), functional (detail, support corporate and business), operational (ensure the achievement of strategic goals) strategies. However, there are differences in the interpretation of the next, after corporate strategy, level, namely at the so-called business – business – competitive level. A characteristic feature that brings together almost all interpretations of this concept is management at the unit level, or a particular type of business. The article describes the essence of the concept of business strategy, systematizes scientific approaches to their structure, identifies the main features of effective business strategy of a trading company according to its goals and opportunities, gives examples and results of their application. Thus, a business strategy is a strategy of a business unit or type of activity of a trading enterprise or a strategy for its separate strategic zone of management. In fact, a business strategy is a plan to manage a particular business area of a trading company, based on actions and approaches aimed at ensuring successful activity in one specific business area (retail). A business strategy determines how to win strong long-term competitive positions in a particular business, in a specific strategic area of management of a trading enterprise. The specificity of the strategy for an individual business unit lies in the subordination of the main elements of this strategy to the leading strategic directions of the enterprise as a whole and with special emphasis on the development of competitive and functional strategies of business units (independent unit, separate type of activity, business unit of a trading company).

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: зовнішнє середовище, торговельне підприємство, внутрішнє середовище, конкурентні переваги, стратегія бізнесу, ефективність стратегії бізнесу, external environment, trading company, internal environment, competitive advantages, business strategy, effectiveness of business strategy
УДК: 658.8:005.51
Бібліографічний опис: Петрук І. Р. Особливості стратегій бізнесу торговельних підприємств та їх ефективність / І. Р. Петрук, В. А. Петрук // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. – Рівне : НУВГП, 2019. – Вип. 2(86). – С. 72-81.
Тематики: Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2019 > Вісник 2
Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2019
Користувач, що депонує: С. В. Бойчук
Дата внесення: 04 Лист 2019 10:38
Останні зміни: 04 Лист 2019 10:38
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/16220
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року