Петрук, В. А. та Петрук, І. Р. та Petruk, V. A. та Petruk, I. R. (2019) ОЦІНЮВАННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ КОНКУРЕНТНИХ СТРАТЕГІЙ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (4(88)). с. 210-220.
Text
Ve8819 (1).pdf Download(311kB) |
Анотація
У статті розкрито особливості, види, ознаки, принципи та критерії ефективних конкурентних стратегій сучасного торговельного підприємства, систематизовано та поглиблено наукові підходи до визначення їх ефективності відповідно до цілей та можливостей підприємства.
Title in English
EVALUATION OF EFFICIENCY OF COMPETITIVE STRATEGIES OF A TRADE ENTERPRISE
English abstract
In the context of comprehensive international integration, the implementation of competitive strategies at domestic trading companies is impossible without creating a modern methodological basis for economic evaluation of their effectiveness. After all, economic evaluation is the final stage of development of any strategy before its implementation, and the main criterion for the effectiveness of the new strategy are the economic results of enterprise development. Trade activity, as one of the most important components of the Ukrainian economy, on which the quality of life, development of the economy and its competitiveness depends, is now undergoing a dynamic transformational stage of post-crisis development. However, in order to ensure efficient operation and sustainable development, trade enterprises need an effective management system. As the experience of many trading companies shows, strategy is an important tool for managing their activity, especially in today’s difficult, competitive conditions, and in the formation, strives to make it as effective as possible. The article describes the features, types, features, principles and criteria of effective competitive strategies of a modern trading company, systematized and deepened scientific approaches to determine their effectiveness according to the goals and capabilities of the enterprise. The method of strategy exploration and evaluation is based on the type of economic growth at which higher rates of reduction in the cost of living labor are projected than the costs of labor employed and an increase in the share of profit in value created, that is, the provision of expanded production. On this basis, the normative structure (normative series) of growth rates of indicators of development of a trading enterprise is formed. Thus, estimating the future competitive strategy of development of a trading enterprise, by this method, provides forecasting of possible tendencies of each of these indicators and comparing them with the normative series.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | торговельне підприємство, конкурентні умови, конкурентна стратегія, оцінювання, ефективність конкурентної стратегії, trading company, competitive conditions, competitive strategy, evaluation, effectiveness of competitive strategy |
УДК: | 65.011 |
Бібліографічний опис: | Петрук В. А. Оцінювання ефективності конкрентних стратегій торговельного підприємства / В. А. Петрук, І. Р. Петрук // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2019. - Вип. 4(88). - С. 210-220. |
Тематики: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2019 > Вісник 4 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2019 Видання університету |
Користувач, що депонує: | С. Й. Гипчинська |
Дата внесення: | 30 Квіт 2020 09:34 |
Останні зміни: | 30 Квіт 2020 14:29 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/17902 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року