ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЧИННИК СТАЛОГО РОЗВИТКУ ОСВІТНІХ ІНСТИТУЦІЙ В ЕКОНОМІЦІ ЗНАНЬ

Downloads

Downloads per month over past year

Д’яченко, Ю. Ю. and Dіachenko, Y. Y. (2020) ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЧИННИК СТАЛОГО РОЗВИТКУ ОСВІТНІХ ІНСТИТУЦІЙ В ЕКОНОМІЦІ ЗНАНЬ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (2(90)). pp. 59-65.

[img] Text
Ve907 (1).pdf

Download(149kB)

Abstract

Дослідження спрямоване на виявлення передумов забезпечення якісної освіти та заохочення можливостей навчання протягом усього життя, необхідних в умовах економіки знань. У статті розглянуті можливості застосування інформаційно-комунікаційних технологій для навчання студентів та розвитку людських ресурсів. Розглянуто використання інформаційно-комунікаційних технологій та дистанційного навчання в освіті. Зазначено, що інформаційно-комунікаційні технології надають можливість врахувати когнітивні характеристики кожного студента з метою запровадження індивідуального підходу до навчання.

Title in English

INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES AS A FACTOR OF SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF EDUCATIONAL INSTITUTIONS IN THE KNOWLEDGE ECONOMY

English abstract

The study aims to identify the prerequisites for ensuring education quality and encouraging lifelong learning opportunities needed in a knowledge economy. The article considers the possibilities of using information and communication technologies for student learning and human resources development. Also, we consider the connection between information and communication technologies and distance learning. The traditional approach to education, which provides hard skills and prepares for one job in life, needs to change. Therefore, we must anticipate any future changes in the workplace during the transfer of knowledge to students, the formation of their skills and abilities. An important aspect of preparation for the interaction of human and software-hardware actors is the creation and mastery in the process of learning certain models of reality through education, which forms the necessary skills and abilities. One of the ways to this goal is the introduction of disciplines in the subject area of information and communication technologies in the economics curricula. Considering distance learning in education, human resource development technologies and information and communication technologies in education, we can say that the biggest advantage of information and communication technologies is the ability to use an individual approach to students, which allows taking into account their psychological characteristics, which significantly improves the quality of learning material and increases the overall effectiveness of education. To prepare for changes in the business environment, the technological level of production, we offer updates to educational programs with an emphasis on information and communication technologies.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: економіка знань, інформаційно-комунікаційні технології, сталий розвиток, освітня інституція, ринок освітніх послуг, knowledge economy, information and communication technologies, sustainability, educational institution, market of educational services
УДК: 658:378.16:004.9
Бібліографічний опис: Д’яченко Ю. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології як чинник сталого розвитку освітніх інституцій в економіці знань / Ю. Ю. Д’яченко // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. – Рівне : НУВГП, 2020. – Вип. 2(90). – С. 59-65.
Subjects: Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2020 > Вісник 2
Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2020
Depositing User: С. В. Бойчук
Date Deposited: 06 Oct 2020 07:36
Last Modified: 09 Oct 2020 19:26
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/18761

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year