КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ТУРИЗМУ УКРАЇНИ

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

Коротун, О. П. та Korotun, O. Р. (2020) КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ТУРИЗМУ УКРАЇНИ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (4(92)). с. 96-111.

[img] Text
Ve9210(1).pdf

Download(511kB)

Анотація

У статті, виходячи з розуміння поняття «якість», розроблено теоретичний підхід щодо дослідження особливостей терміну «якість туризму». Використовуючи логіку методики оцінки якості туристичних послуг SERVQUAL (фактичний рівень якості обслуговування складає різницю між очікуваннями та сприйняттям послуг споживачами), запропоновано інструментарій оцінювання якості туризму на рівні країни. Доведено, що для держави є необхідними дві умови забезпечення якості туризму – на рівні окремих туристичних підприємств і на рівні всієї туристичної галузі з метою забезпечення конкурентоспроможності на світовому ринку туристичних послуг. На основі структури субіндексів Індексу конкурентоспроможності країн у сфері подорожей та туризму, визначено фактори, котрі безпосередньо впливають на конкурентоспроможність туристичної галузі: суперництво між конкурентами, нові конкуренти, подібні за своїм складом туристичні послуги або туристичні послуги вищого рівня, постійна зміна уподобань споживачів туристичних послуг стосовно характеристики туристичної послуги, зміна загальної ситуації в країні. З допомогою складових індексу конкурентоспроможності країн з подорожей та туризму здійснено оцінку якості вітчизняного туризму, який відображає загальну оцінку чинників, що сприяють розвитку туристичного бізнесу в країні. Результати проведеного оцінювання дали змогу зробити узагальнення щодо низького стану показників якості туризму з позицій зацікавлених сторін: споживачів туристичних послуг, бізнесу, інвесторів і держави. Проведено групування основних проблем у сфері забезпечення якості туризму, зокрема: інституційні (неефективна діяльність органів державної влади у сфері туризму); політичні (політичні кризи, революції, війни); фінансово-економічні (недостатнє фінансове забезпечення туристичної галузі країни з боку держави, не повною мірою розвинуті фінансові ринки, часті фінансові кризи; високі банківські кредитні ставки, великий податковий тиск на туристичні підприємства тощо). Через визначену проблематику туристична галузь країни не може конкурувати на світовому ринку туристичних послуг і, відповідно, надавати якісні туристичні послуги, здійснювати інноваційну і інвестиційну діяльність у сфері туризму.

Title in English

CRITERIA FOR EVALUATION OF QUALITY OF TOURISM OF UKRAINE

English abstract

Based on the understanding of the concept of «quality», the article has developed a theoretical approach to the study of the characteristics of the term «quality of tourism». Using the logic of the SERVQUAL methodology for assessing the quality of tourism services, a toolkit for assessing the quality of tourism at the country level is proposed. It has been proved that the state needs two conditions to ensure the quality of tourism at the level of individual tourism enterprises and at the level of the entire tourism industry. Based on the structure of the sub-indices of the competitiveness index of countries in travel and tourism, the factors that directly affect the competitiveness of the tourism industry are identified: rivalry between competitors, new competitors, similar in composition, tourism services or top-level tourism services a change in the preferences of consumers of tourism services in relation to the characteristics of a tourist service, a change in the general situation in the country. Using the components of the countries’ competitiveness index for travel and tourism, the quality of domestic tourism was assessed, which reflects an overall assessment of the factors contributing to the development of the tourism business in the country. The results of the assessment made it possible to generalize the relatively low state of tourism quality indicators from the standpoint of stakeholders: consumers of tourism services, business, investors and the state. A grouping of the main problems in the field of ensuring the quality of tourism has been carried out, in particular: institutional (ineffective activity of state authorities in the field of tourism); political (political crises, revolutions, wars) financial and economic (insufficient financial support of the country’s tourism industry from the state, financial markets are not fully developed, frequent financial crises; high bank lending rates, large tax pressure travel to tourist enterprises, etc.). Due to the listed problems, the country’s tourism industry cannot compete in the world market of tourism services and, accordingly, provide high-quality tourism services, carry out innovation and investment activities in the field of tourism.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: туристична галузь, критерії оцінювання якості, туристичні послуги, споживачі туристичних послуг, індекс конкурентоспроможності країн у сфері подорожей і туризму, субіндекс, туристичний профіль, tourism industry, quality assessment criteria, tourism services, consumers of tourism services, index of countries’ competitiveness in travel and tourism, sub-index, tourism profile
УДК: 338.482:303.4
Бібліографічний опис: Коротун О. П. Критерії оцінювання якості туризму України / О. П. Коротун // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. – Рівне : НУВГП, 2020. – Вип. 4(92). – С. 96-111.
Тематики: Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2020 > Вісник 4
Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2020
Користувач, що депонує: С. В. Бойчук
Дата внесення: 23 Квіт 2021 12:48
Останні зміни: 26 Квіт 2021 12:49
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/20453
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року