УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНИМИ РИЗИКАМИ У МІЖНАРОДНОМУ МАРКЕТИНГУ

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

Якимчук, Т. І. та Кузнєцова, Т. В. та Лесняк, О. Ю. та Стахів, О. А. та Yakуmchuk, T. І. та Kuznietsova, T. V. та Lesniak, O. Y. та Stakhiv, О. А. (2020) УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНИМИ РИЗИКАМИ У МІЖНАРОДНОМУ МАРКЕТИНГУ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (4(92)). с. 492-499.

[img] Text
Ve9244 (1).pdf

Download(170kB)

Анотація

У цій роботі представлена модель оцінки ризиків та моделі управління економічною безпекою для компонентів та підсистем міжнародного маркетингу. Розробка моделі базується на принципах та інструментах класичної теорії управління ризиками, пристосованої до особливостей міжнародного маркетингу. На основі ґрунтовного огляду літератури було сформовано вичерпний перелік факторів ризику. Використано структуру аналізу ризиків та розроблено модель для кількісної оцінки факторів ризику. Модель також може бути використана для оцінки та вибору критеріальних підходів в міжнародній маркетинговій діяльності.

Title in English

ECONOMIC RISK MANAGEMENT IN INTERNATIONAL MARKETING

English abstract

This paper presents a risk assessment model and economic security management model for components and subsystems of international marketing. The development of the model is based on the principles and tools of the classical theory of risk management, adapted to the peculiarities of international marketing. Based on the review of the literature, an exhaustive list of risk factors was formed. The purpose of the article is to determine the impact of the level of economic risk on international marketing activities. To achieve this goal, theoretical and practical aspects of business risk management and international marketing research, risk-oriented management practices are analyzed. One of the objectives of the study is to consider the separate and synergistic impact of management practices on maintaining economic security and risk management in international marketing. The main task is to assess the impact of economic risks on the measures and approaches of international marketing, as a result of changes in which of the factors of international marketing activities would be able to meet the principles of economic security. The structure of risk analysis is used and a model for quantitative assessment of risk factors is developed. The model can also be used to evaluate and select criteria in international marketing decisions. National differences require managers to formulate approaches due to the conditions in each country. Differences typically require firms to make significant changes to their products and services. It is necessary to use methods of business marketing risk management to improve competitive advantages. Coordinated application of business risk management leads to a synergistic effect in ensuring the international competitiveness of enterprises and the national economy. The use of a synergetic approach is an objectively determined process that depends on a number of factors of the international business environment, the evaluation and forecasting of which is an important task in marketing decisions making.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: міжнародний маркетинг, управління ризиками, економічний ризик, економічна безпека, міжнародні ринки, international marketing, risk management, economic risk, economic security, international markets
УДК: 339.9:131
Бібліографічний опис: Управління економічними ризиками у міжнародному маркетингу / Т. І. Якимчук, Т. В. Кузнєцова, О. Ю. Лесняк, О. А. Стахів // Вісник НУВГП. Економіка : зб. наук. праць. – Рівне : НУВГП, 2020. – Вип. 4(92). – С. 492-499.
Тематики: Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2020 > Вісник 4
Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2020
Користувач, що депонує: С. В. Бойчук
Дата внесення: 30 Квіт 2021 13:02
Останні зміни: 03 Трав 2021 22:35
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/20524
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року