Силабус навчальної дисципліни «Історія України з середини XVII – XVIII cт.» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) освітнього ступеня, спеціальності 014.03 «Cередня освіта (Історія)» освітньо-професійної програми «Cередня освіта (Історія)»

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

07-03-17S Олексін, Ю. П. та Шевчук, Т. Є. (2021) Силабус навчальної дисципліни «Історія України з середини XVII – XVIII cт.» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) освітнього ступеня, спеціальності 014.03 «Cередня освіта (Історія)» освітньо-професійної програми «Cередня освіта (Історія)». [Силабус]

[img] Text
07-03-17S.pdf

Download(899kB)

Анотація

Навчальна дисципліна «Історія України з середини XVII – XVIII cт.» є складовою частиною фундаментального курсу «Історія України», що вивчається здобувачами протягом восьми навчальних семестрів. Вивчення цієї дисципліни передбачає засвоєння студентами розуміння ходу історії розвитку українського народу та формування Української держави – Гетьманату ранньо-модерної доби (сер.XVII-XVIII ст.). Період раннього нового часу позначився в історії Європи і України великими змінами у всіх сферах життя. Події Української Національної революції XVII ст. (1648-1676 рр.), обумовили кардинальну зміну світогляду, політичної та соціально-економічної систем, розкрили нові перспективи у націо- та державотворенні, а також змінили політичну карту Європи. Молода Українська держава, створилася на багатовіковій традиції національного державотворення, і одночасно відповідала загальними канонами ранньо-модерної держави. Новостворена політична еліта привела до переформатування українського життя і створення нової національної ідеології, в основу якої були покладені ідеї автономії, прав людини й договірних засад у відносинах із сусідами. Особливістю вивчення дисципліни «Історія України з середини XVII – XVIII cт.» є те, що вона реалізується у процесі вивчення трьох блоків: теоретичного, практичного й самостійної роботи, а її зміст представлено у тематиці лекцій, практичних занять та у темах самостійної роботи, які охоплюють суспільно-політичні, економічні та соціокультурні процеси в конкретний період. Навчальний курс зорієнтований на засвоєння і застосування студентами спеціальності 014.03 середня освіта (історія) теоретичних знань із раннього нового часу в історії України, виробленні умінь і навичок, потрібних для роботи в навчальних закладах середньої освіти. Мета викладання курсу полягає в тому, щоб здобувачі І (бакалаврського) рівня освіти засвоїли обсяг теоретичних знань, фактологічного матеріалу, практичних умінь і навичок, що входять до програми навчального курсу і зафіксовані у програмних вимогах. За допомогою лекційним тем, опрацьованих семінарських занять, самостійної роботи, індивідуальних та інших форм навчання студенти мають засвоїти ключові тенденції і закономірності розвитку історії України раннього нового часу, новітні підходи і методи вивчення історичного минулого України в контексті європейської історії. Важливою складовою є вироблення у здобувачів практичних навичок наукового пошуку, вміння знаходити правильну відповідь та відстоювати свою позицію, опираючись на відповідний історичний матеріал; формування інтегральних і фахових компетентностей, необхідних для вирішення різних завдань у майбутній професійність діяльності вчителя в закладах середньої освіти. Завдання дисципліни: ознайомити здобувачів із конкретним теоретичним і фактологічним матеріалом з історії України раннього модерного часу (сер. XVII-XVIII ст.); охарактеризувати особливості політичного, соціально-економічного, культурного та релігійного розвитку України зазначеного періоду; сприяти виробленню у здобувачів активної громадянської позиції, високої національної свідомості, моралі, розвитку світоглядних переконань на засадах глибокого осмислення історично обумовлених політичних, культурних, релігійних та етнонаціональних традицій українського народу; навчити здобувачів самостійно підбирати і опрацьовувати історичні документи, спеціальну літературу, узагальнювати і критично оцінювати історичні факти та діяльність історичних постатей, виробляти навички самостійних оцінок і суджень, формувати історичне мислення. У результаті вивчення навчальної дисципліни студенти повинні знати: - головні закономірності та особливості політичного, соціально-економічного, соціо-культурного розвитку України ранньо-модерної доби; - зовнішньо-політичні особливості розвитку Української держави в зазначений період; - понятійний апарат, термінологію і наукову періодизацію; - основні історіографічні теорії та концепції, джерельну базу; - найбільш важливі персоналії та їх діяльність. Вміти: - чітко володіти і відтворювати фактичний матеріал з історії України середини XVII-XVIII ст., логічно оцінювати та інтерпретувати історичні знання, факти та події в контексті цілісної картини історичного минулого України; - володіти сучасними методами історичного дослідження, працювати з джерелами та монографічною літературою; - аналізувати історичні процеси і явища вітчизняної історії середини XVII-XVIII ст., користуючись структурно-логічними схемами; - володіти категоріально-понятійним апаратом та історичною картою; - орієнтуватися в історичному просторі і часі, інтерпретувати історичні процеси і явища в динаміці та конкретно-просторових вимірах; - співвідносити спільні риси та відмінності в історичному розвитку України і всесвітньої історії, використовуючи при цьому міждисциплінарний підхід; - об’єктивно оцінювати діяльність історичних постатей із позицій національних та загальнолюдських цінностей, адекватно визначати роль людського і особистісного факторів у національній історії; - залучати систему здобутих наукових історичних знань, умінь і навичок у сферу прикладного фахового застосування під час виробничих практик і за місцем роботи; - впроваджувати під час навчання інноваційні технології і сучасні інформаційно-технологічні ресурси; - проводити пошуково-дослідницьку роботу, здійснювати наукові і науково-педагогічні дослідження в галузі історії України.

Title in English

SYLLABUS academic discipline History of Ukraine mid 17 -18 centuries. ОК 17 Code in Educational Program Educational level: first (bachelor's) 01 Field of knowledge: Education / Pedagogy 014.03 Field of study: Secondary education (History) Educational Program: Secondary education (History)

Тип елементу : Силабус
Ключові слова: 07-03-17S, історія України з середини XVII – XVIII cт.
Шифр: 07-03-17S
Тематики: Шифр галузі знань > 1 Освіта/Педагогіка > 14.03 Середня освіта (Історія)
Підрозділи: Навчально-науковий інститут економіки та менеджменту > Суспільних дисциплін
Користувач, що депонує: libr_1 Г. Д. Рожанчук
Дата внесення: 28 Груд 2021 12:06
Останні зміни: 28 Груд 2021 12:06
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/22343
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року