06-07-180М Коберська, Т. А. (2022) Методичні вказівки та плани семінарських занять з навчальної дисципліни «Семіотика культури» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за освітньо-професійними програмами «Креативна та цифрова культура», «Міжнародні культурні зв’язки та міжкультурні комунікації» спеціальності 034 «Культурологія» денної форми навчання. [Методичне забезпечення]
Text
06-07-180М.pdf Download(286kB) |
Анотація
Предметом вивчення навчальної дисципліни «Семіотика культури» є знаки, знакові конструкції та процес семіозу, що досліджує властивості знакових систем, як засобів сприйняття реальності, а також генерування, перетворення та зберігання інформації у суспільстві. Важливою функцією семіотичної системи є здатність моделювати дійсність у напрямку її динамічної зміни. Даний курс апелює як до семіотичних концепцій так і до герменевтики – вчення про розуміння, пояснення та тлумачення текстів, до комунікативної лінгвістики, постструктуралістських концепцій, відкриваючи студентам значну частину модерного та постмодерного інтелектуального простору. У системі професійної та практичної підготовки бакалавра за спеціальністю «Культурологія» навчальна дисципліна «Семіотика культури» сприяє прилученню студентів до інтелектуального змісту людської духовності й покликана актуалізувати та переосмислювати базові знання студентів, набуті під час вивчення інших дисциплін, розвивати творчий потенціал, що спрямований на досягнення успіху у професійній діяльності. Мета курсу – ознайомлення з найважливішими проблемами, концепціями та методологіями семіотики культури як знакової організації буття. Завдання курсу – здійснення семіотичного аналізу мов культури та її текстів, загальних принципів організації, розвитку та функціонування знакових систем сучасності. У результаті вивчення даного курсу студент повинен знати: об’єкт, предмет і методологію семіотики, її понятійно-категоріальний апарат; специфіку напрямків семіотики культури в контексті гуманітарного знання; знакові концепції та основні зарубіжні й вітчизняні семіотичні школи; розвиток семіотики як емпіричного і теоретичного знання; семіотичні знаки природних та штучних мов; синтактичні, семантичні та прагматичні відношення між знаками; розвиток семіотичних систем і законів; типологію, властивості та функції семіотичних знаків у системі культури. Уміти: аналізувати будь-яке соціокультурне явище як знакову систему, використовувати методологічні підходи, категорії, знання основних напрямків й шкіл семіотики культури для культурологічного аналізу; виявляти знакову взаємодію у різних соціальних системах, робити лінгвосеміотичний аналіз художніх, музичних, рекламних, кінематографічних та ін. текстів; здійснювати семіотичне моделювання текстів культури; застосовувати комплексний підхід та набуті знання у власних авторських культурних проєктах.
Тип елементу : | Методичне забезпечення |
---|---|
Ключові слова: | 06-07-180М, cеміотика культури |
Шифр: | 06-07-180М |
За видами робіт: | Практичні (семінарські) заняття |
Тематики: | Шифр галузі знань > 3 Гуманітарні науки > 34 Культурологія Шифр галузі знань > 3 Гуманітарні науки > 34 Міжнародні культурні зв'язки та міжкультурні комунікації |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут економіки та менеджменту > Філософії та культурології |
Користувач, що депонує: | libr_1 Г. Д. Колюхова |
Дата внесення: | 19 Жов 2022 09:57 |
Останні зміни: | 01 Лют 2024 09:50 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/24574 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року