Методичні вказівки до практичних занять з навчальної дисципліни «Web-аналітика в сфері комп`ютерних технологій» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за освітньо-професійною програмою «Креативна та цифрова культура» спеціальності 034 «Культурологія» денної та заочної форми навчання

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

06-07-203М Веремейчик, С. В. (2022) Методичні вказівки до практичних занять з навчальної дисципліни «Web-аналітика в сфері комп`ютерних технологій» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за освітньо-професійною програмою «Креативна та цифрова культура» спеціальності 034 «Культурологія» денної та заочної форми навчання. [Методичне забезпечення]

[img] Text
06-07-203М.pdf

Download(709kB)

Анотація

Для чого потрібна WEB-аналітика? Сподіваюся, це питання ви поставили собі ще на етапі планування або розробки власного сайту на курсі «Web-дизайн та комп`ютерні технології», коли виділені бюджети на різні канали залучення клієнтів ще не були освоєні. В іншому випадку, поспішаю засмутити Вас: велика частина з цих грошей була витрачена «наосліп», без жодних шансів на позитивний результат. Для ефективної роботи в інтернет-середовищі, як і в будь- якій іншій галузі, важливо відстежувати ключові показники ефективності (key performance indicator – KPI), які закладені у бізнес-модель організації. Саме ці показники з величезного обсягу доступних даних і будуть мірою успіху вашого бізнесу. А допоможе нам у цьому веб-аналітика! Веб-аналітика (Web analytics) — система вимірювання, збору, аналізу інформації про відвідувачів сайтів з метою їх покращення та подальшої оптимізації. Припустимо, що в даний момент ви займаєтеся розкруткою сайту і залучаєте потенційних клієнтів у різний спосіб: SEO, контекстна реклама, таргетована реклама, e-mail розсилки, банерна реклама тощо. Ви впевнені на 100%, що ваш продукт чи послуга на ринку мають попит і люди охоче повинні його (її) купувати. Однак, цього не відбувається. Гроші на рекламу добігають кінця, а продажів так і не було. Або вартість залучення одного клієнта немислимо висока. До того ж, ви вчасно на сайті не налаштували інструменти веб-аналітики і тепер немає можливості дізнатися, що спричинило відмову користувача вчинити цільову для вас дію (задати питання, залишити контактні дані, оформити замовлення, зателефонувати, подивитися відеоролик, клікнути по банеру тощо.) та застосувати заходи щодо їх усунення. Як підсумок: витрачений час; витрачені гроші на просування; незнання – так ніколи і не дізнаєтеся, чому так все погано відпрацювало. Але у всій цій історії є і позитивний момент – Ви набралися досвіду і більше не будете так робити! Якщо сайт займає ключове місце у вашій бізнес-стратегії, то і вимірювання показників сайту є важливою частиною цієї стратегії. Якщо щось не можна виміряти, його не можна і поліпшити. А що ж можна вимірювати чи покращувати на власному сайті? Ось кілька прикладів: Аналіз відвідуваності сайту. Хочемо знати все про аудиторію, яка відвідує наш сайт: максимальне охоплення, активних користувачів, їх стать, вік, інтереси, з якого браузера чи пристрою був здійснений перехід на сайт, з якого місця розташування тощо, а також їх динаміку та тенденції до погіршення/покращення ситуації загалом; Аналіз e-commerce (електронна торгівля). До цієї категорії належать різні види електронної комерції (b2b, b2c, c2c тощо) та їх дані: популярні товари, кількість транзакцій, дохід, середній чек, цикл продажів тощо; Аналіз юзабіліті та поведінка користувачів на сторінках сайту. Збираємо дані про те, як відвідувач взаємодіє з формами (кнопками) на сайті, за якими елементами на сторінці найчастіше клікає, за якими сторінками переходить, які робить дії; Порівняння з конкурентами та загальними трендами у світі (бенчмаркінг). За основу береться товар або послуга конкурента «найкращої» якості на ринку (еталон) з метою покращення власного продукту та тих аспектів, за якими проводиться порівняння. Веб-аналітика у найпростішому розумінні – це пошук та усунення вузьких місць на Вашому сайті. Як правило, власники сайтів хочуть збільшити кількість вхідних звернень (заявок) та кількість цих звернень у продажу. А щоб збільшувати кількість без істотного збільшення витрат, необхідно підвищувати конверсію сайту. На це впливає безліч факторів: 1. вартість товару; 2. сезонність; 3. конкуренти; 4. сайт (інтерфейс та зручність його використання); 5. робота операторів, які обробляють замовлення телефоном; 6. імідж, довіра до бренду чи торгової марки; 7. рекламний трафік; 8. дистрибуція (якщо ваш товар віддано реалізацію). Веб-аналітика безпосередньо впливає на пункти 4 та 7. Завдяки інструментам веб-аналізу ми можемо оцінювати поведінку користувачів на сайті, висувати гіпотези та тестувати їх. Нам також стане доступна інформація про те, звідки прийшов користувач, з якого міста, скільки часу він провів на сайті, які сторінки переглядав, з якими формами на сайті взаємодіяв, які товари придбав і за якою ціною. Крім цього, ми знатимемо все про джерело кожного відвідування. Будь це соціальні мережі (Facebook або Instagram), контекстна реклама (Google AdWords), органічний пошук, прямий захід або інший канал залучення. Вся отримана інформація може використовуватись для виявлення можливості зростання, покращення сайту, оптимізації рекламних кампаній, перерозподілу бюджетів на різні канали трафіку, збільшення прибутку кампанії та зниження вартості залучення одного клієнта. Дуже наочно порівнювати веб-аналітику інтернет- магазину із аналізом показників роздрібної офлайн-точки. І там, і там є аудиторія, яка проходить повз. Є ті, хто відвідує магазин. Є аудиторія, яка довго та ретельно розглядає товари на полицях, а є ті, хто нічого не купує. І ключові показники ефективності вони схожі. Тільки в офлайн-магазині є прості та зрозумілі алгоритми роботи та підрахунку, сформованими десятиліттями в галузі торгівлі, а веб-аналітика в електронній торгівлі, як і раніше, для багатьох залишається загадкою через її новизну.

Тип елементу : Методичне забезпечення
Ключові слова: 06-07-203М, Web-аналітика в сфері комп`ютерних технологій
Шифр: 06-07-203М
За видами робіт: Практичні (семінарські) заняття
Тематики: Шифр галузі знань > 3 Гуманітарні науки
Шифр галузі знань > 3 Гуманітарні науки > 34 Культурологія
Підрозділи: Навчально-науковий інститут економіки та менеджменту > Філософії та культурології
Користувач, що депонує: libr_1 Г. Д. Колюхова
Дата внесення: 26 Січ 2023 14:31
Останні зміни: 26 Січ 2023 14:31
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/25162
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року