Осетрін, М. М. та Шилова, Т. О. та Osetrin, M. M. та Shylova, T. О. (2022) БЕЗПЕКА ДОРОЖНЬОГО РУХУ ЯК КРИТЕРІЙ РІВНЯ ОБСЛУГОВУВАННЯ МІСЬКИХ МАГІСТРАЛЕЙ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (3(99)). с. 49-58.
Text
Vt996 (1).pdf Download(312kB) |
Анотація
Обґрунтована необхідність врахування критерію безпеки руху під час оцінки рівня обслуговування міських магістралей. Водночас безпека руху в місті є критерієм якості проєктування вулично- дорожньої мережі та роботи транспортної системи, забезпеченості її елементами й засобами інженерного облаштування та благоуст- рою. Для зменшення аварійності в місті можуть бути вжиті заходи щодо розмежування транспортних і пішохідних потоків у часі та просторі та щодо обмеження швидкості руху організаційними ме- тодами, засобами інженерного облаштування вулиць та заспокоєн- ня дорожнього руху. Визначатися з тим, які саме заходи для убез- печення руху мають бути рекомендовані для тієї чи іншої магістралі в місті, необхідно, виходячи з рівня обслуговування, ранжування ділянок магістралей за рівнем небезпеки з урахуванням тяжкості наслідків ДТП, а також на основі досліджень щодо впливу дорож- ніх умов та якості інженерного облаштування на стан аварійності. Облаштування вулиць і доріг технічними засобами організації до- рожнього руху пропонується здійснювати згідно з окремими нор- мативними документами на кожен з цих засобів. А для того, щоб можна було комплексно впроваджувати весь набір елементів ін- женерного обладнання та облаштування і проєктувати насправді безпечні та комфортні вулиці, необхідно провести дослідження з метою встановлення кількісних характеристик оцінки безпеки руху в різних умовах, аби внести відповідні корективи в нормативні до- кументи планувального характеру.
Title in English
ROAD SAFETY AS A CRITERION FOR THE LEVEL OF SERVICE OF URBAN HIGHWAYS
English abstract
This article justifies the need to consider the traffic safety criterion when assessing the level of service of urban highways. At the same time, traffic safety in the city is a criterion for the quality of the road network design and the transport system's operation, as well as its provision with elements and means of engineering improvement and landscaping. The accident rate in the cities can be reduced by separating traffic and pedestrian flows in space – separating traffic routes for different modes of transportation in the cross-section of the street (reserved track for trams, public transport lanes, sidewalks, bike lanes separated by dividing lines or highlighted in color), creating grade-separated junctions; separating traffic flows in time – using traffic lights with the passage of flows in different phases. Reducing the accident rate in the city is possible by limiting traffic speed using traffic control, engineering improvement of streets, and traffic calming. Traffic safety measures for a particular highway in a city should be recommended based on the level of service, ranking of highways by the level of danger, considering the severity of accidents, as well as research on the impact of road conditions and the quality of engineering equipment on the accident rate. Existing methods of quantifying road safety are outdated, imperfect, and not intended for application to urban streets and roads. We propose equipping streets and roads with technical means of traffic organization in accordance with separate normative documents for each of these means. And to be able to comprehensively implement the full range of engineering equipment and design truly safe and comfortable streets, it is essential to conduct research to establish quantitative characteristics of traffic safety in different conditions, to pass certification and typology of city streets according to their location in the city plan (central zone, middle, peripheral); determine the necessary and sufficient set of technical means of traffic organization and engineering equipment for each particular street; assess the quality of operation and level of service of a specific street based on traffic safety to make appropriate adjustments to regulatory planning documents.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | безпека дорожнього руху; рівень обслугову- вання магістралі; інженерне облаштування міських вулиць; ступінь небезпеки доріг; тяжкість ДТП; засоби заспокоєння дорожнього руху; traffic safety; highway level of service; street engineering equipment; road level of danger; the severity of an accident; traffic calming |
УДК: | 711.73:625.74 |
Бібліографічний опис: | Осетрін М. М. Безпека дорожнього руху як критерій рівня обслуговування міських магістралей / М. М. Осетрін, Т. О. Шилова // Вісник НУВГП. Технічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2022. - Вип. 3(99). - С. 49-58. |
Тематики: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Технічні науки" > 2022 > Вісник 3 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Технічні науки" > 2022 Видання університету |
Користувач, що депонує: | С. Й. Гипчинська |
Дата внесення: | 20 Бер 2023 11:53 |
Останні зміни: | 20 Бер 2023 11:53 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/25736 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року