МЕТОД ОЦІНКИ МІЦНОСТІ І ДОВГОВІЧНОСТІ АСФАЛЬТОБЕТОННОГО ПОКРИТТЯ НА АВТОДОРОЖНІХ МОСТАХ ВІД РІЗНОГО ЧАСУ ДІЇ НАВАНТАЖЕННЯ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

Онищенко, А. М. та Ковальчук, В. В. та Вєсіч, І. В. та Лісневскій, Р. С. (2023) МЕТОД ОЦІНКИ МІЦНОСТІ І ДОВГОВІЧНОСТІ АСФАЛЬТОБЕТОННОГО ПОКРИТТЯ НА АВТОДОРОЖНІХ МОСТАХ ВІД РІЗНОГО ЧАСУ ДІЇ НАВАНТАЖЕННЯ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (1(101)). с. 111-133.

[img] Text
Vt10110 (1).pdf

Download(427kB)

Анотація

Встановлено, що причиною виникнення тріщин в асфальтобетонному покритті на ортотропній плиті автодорожніх мостів є неможливість скорочення його розмірів під час охолодження, при різкому зниженні температури навколишнього середовища, а також у результаті виникнення розтягуючих напружень, внаслідок дії пневматичних коліс транспортних засобів, що призводить до появи поперечних тріщин. Встановлено, що модуль пружності асфальтобетону суттєво залежить як від температури, так і від тривалості дії навантаження. Причому в діапазоні реальних значень їх зміни, значення модуля пружності може змінюватись на декілька порядків. Водночас, міцність на розтяг змінюється всього в межах одного порядку. Характерно, що міцність на розтяг має максимум залежно від температури: зі збільшенням швидкості навантаження або деформування він зміщується в сторону плюсових температур. Встановлено, що при розрахунку асфальтобетонного покриття з часом дії навантаження 10,0 с за критерієм міцності на розтяг при згині виникаючі горизонтальні розтягуючі нормальні напруження під дією повторних короткочасних навантажень не повинні перевищувати граничних напружень впродовж запроєктованого строку експлуатації при відповідному запасі коефіцієнта міцності з урахуванням нормованого коефіцієнта надійності.

Title in English

METHOD OF ASSESSING THE STRENGTH AND DURABILITY OF ASPHALT CONCRETE COATINGS ON HIGHWAY BRIDGES FROM DIFFERENT TIMES OF VEHICLE LOADING

English abstract

It was established that the reason for the appearance of cracks in the asphalt concrete coating on the orthotropic slab of road bridges is the impossibility of reducing its size during cooling, with a sharp decrease in the temperature of the surrounding environment, as well as as a result of the occurrence of tensile stresses due to the action of pneumatic transport wheels means that lead to the appearance of transverse cracks. It was established that the modulus of elasticity of asphalt concrete significantly depends on both the temperature and the duration of the load. Moreover, in the range of real values of their change, the value of the modulus of elasticity can change by several orders of magnitude. At the same time, the tensile strength changes only within the limits of one order. It is characteristic that the tensile strength has a maximum depending on the temperature: with an increase in the rate of loading or deformation, it shifts towards positive temperatures. It was established that when calculating the asphalt concrete pavement with a load action time of 10.0 s according to the criterion of tensile strength in bending, the resulting horizontal tensile normal stresses under the action of repeated short-term loads should not exceed the limit stresses throughout the designed service life with a corresponding margin of coefficient. Тhe asphalt concrete coating on metal road bridges meets the durability condition according to the criterion of ensuring crack resistance from the action of transport, in case of non-compliance with condition, a greater thickness is prescribed and (or) the modulus of elasticity of this material of the coating layer is increased and (or) it is replaced by another type of asphalt concrete that will provide conditions.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: міст; асфальтобетонне покриття; довговічність; транспортні засоби; bridge; asphalt pavement; durability; vehicles
УДК: 627.8.093
Бібліографічний опис: Метод оцінки міцності і довговічності асфальтобетонного покриття на автодорожніх мостах від різного часу дії навантаження транспортного засобу / А. М. Онищенко, В. В. Ковальчук, І. В. Вєсіч, Р. С. Лісневскій // Вісник НУВГП. Технічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2023. - Вип. 1(101). - С. 111-133.
Тематики: Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Технічні науки" > 2023 > Вісник 1
Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Технічні науки" > 2023
Видання університету
Користувач, що депонує: С. Й. Гипчинська
Дата внесення: 24 Серп 2023 12:08
Останні зміни: 24 Серп 2023 12:08
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/26605
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року