Попко, О. В. та Філатов, В. В. (2023) АНАЛІТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ УПРАВЛІННЯ ЛОЯЛЬНІСТЮ КЛІЄНТІВ ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНИХ КОМПАНІЙ УКРАЇНИ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (2(102)). с. 161-174.
Text
Ve10214.pdf Download(303kB) |
Анотація
Метою наукового дослідження є оцінювання аналітичного інструментарію з управління лояльністю клієнтів вітчизняних електротехнічних компаній. Ідентифіковано особливості організації персоналізованого маркетингу в діяльності підприємств електротехнічної галузі в частині вирішення питань управління лояльністю клієнтів. Представлено основні інструменти оцінювання рівня лояльності клієнтів, аналізу даних щодо поведінки клієнтів, роботи з відгуками для їх подальшого використання з метою формування персоналізованих комерційних пропозицій.
Title in English
ANALYTICAL TOOLS OF CUSTOMER LOYALTY MANAGEMENT OF ELECTRICAL COMPANIES IN UKRAINE
English abstract
The aim of the research is to evaluate the analytical tools for managing customer loyalty of domestic electrical companies. The features of organisation of personalised marketing in the activities of industrial enterprises of the electrical industry in terms of solving the issues of customer loyalty management are identified. The main tools for assessing the level of customer loyalty, analysing data on customer behaviour, working with reviews for their further use in order to formulate personalised commercial offers are presented. The electrical industry of Ukraine has great potential for the development of loyalty management and personalised marketing. Among the main stages of building personalised marketing in the activities of industrial enterprises in the electrical industry are: collecting information about the requirements and expectations of customers regarding the products and services provided by electrical enterprises; creating a customer profile; analysing data on the identified key trends, habits, problems and needs of customers; identifying key success factors of domestic electrical companies that affect the level of customer satisfaction; monitoring and adapting the marketing and service strategy to the market conditions. At the same time, the article focuses on the expediency of applying innovative technologies and active involvement of personnel of electrical companies in the process of creating a positive customer experience. In case that the marketing tools described in this article are successfully implemented, electrical enterprises will be able to significantly increase their competitiveness, retain and attract new customers, and ensure the stable development of both the electrical industry of Ukraine in general and national manufacturers of electrical equipment in particular.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | управління лояльністю клієнтів; персоналізований маркетинг; електротехнічні компанії України; customer loyalty management; personalised marketing; electrical companies of Ukraine |
УДК: | 339.138 |
Бібліографічний опис: | Попко О. В. Аналітичний інструментарій управління лояльністю клієнтів електротехнічних компаній України / О. В. Попоко, В. В. Філатов // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2023. - Вип. 2(102). - С. 161-174. |
Тематики: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2023 > Вісник 2 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2023 Видання університету |
Користувач, що депонує: | С. Й. Гипчинська |
Дата внесення: | 12 Жов 2023 10:23 |
Останні зміни: | 12 Жов 2023 10:23 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/27729 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року