Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з навчальної дисципліни «Екологічна мережа України» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за освітніми програмами «Екологія» та «Технології захисту навколишнього середовища» спеціальностей 101 «Екологія» та 183 «Технології захисту навколишнього середовища» денної та заочної форм навчання

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

05-02-458М Буднік, З. М. (2024) Методичні вказівки до виконання самостійної роботи з навчальної дисципліни «Екологічна мережа України» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за освітніми програмами «Екологія» та «Технології захисту навколишнього середовища» спеціальностей 101 «Екологія» та 183 «Технології захисту навколишнього середовища» денної та заочної форм навчання. [Методичне забезпечення]

[img] Text
05-02-458М.pdf

Download(608kB)

Анотація

Досвід природоохоронної діяльності європейських держав свідчить, що екологічні мережі стали інструментами впровадження Всеєвропейської стратегії збереження біологічного та ландшафтного різноманіття. Розбудову екологічних мереж розглядають як багатоаспектний процес, який передбачає законодавче, науково-методичне та соціально-економічне забезпечення. В останні роки в Україні, як і в усьому світі, важливе значення має розвиток екологічної мережі. Вважається, що концепція екомережі є інтегральною у справі збереження природного середовища, оптимізації ландшафтів, збереження генофонду живої природи та поліпшення стану довкілля, закономірним і вищим етапом розвитку заповідної справи. В Україні прийнято Закони «Про Загальнодержавну програму формування національної екологічної мережі України на 2000–2015 роки» (2000) і «Про екологічну мережу України» (2004) та Генеральну схему планування території України (2002), невід’ємною частиною якої є екологічна мережа. Міністерство екології і природних ресурсів (Мінприроди) України затвердило методичні рекомендації «Формування регіональних схем екомережі» (2004). Освітня компонента «Екологічні мережі України» є однією із складових у ході підготовки фахівців із спеціальності 101 «Екологія» та 183 «Технології захисту навколишнього середовища». Дисципліна має на меті формування навичок з проектування екологічних мереж регіонів, екокоридорів, їх оцінки та функціонального призначення. Вивчення освітньої компоненти «Екологічна мережа України» надає майбутнім фахівцям комплекс знань щодо теоретичного та практичного підґрунтя охорони природи, організації, планування та проведення природоохоронної діяльності, формування у студентів системного екологічного мислення та навичок прийняття оптимальних управлінських рішень в галузі проектування екологічних мереж, ефективності природоохоронної діяльності та збалансованого ведення лісового, мисливського та садово-паркового господарства в межах наявних, а також створення нових об’єктів і територій екололгічної мережі. Ця компонента знайомить студентів з міжнародними принципами, підходами та національними законодавчими і нормативними основами охорони природи, збалансованого природокористування з метою гармонізації відносин в системі «суспільство-природа». Вона несе екоцентричну функцію та сприяє формуванню екологічної свідомості у студентів. Освітня компонента «Екологічна мережа України» є вибірковою частинною циклу професійної та практичної підготовки студентів за спеціальностями 101 «Екологія» та 183 «Технології захисту навколишнього середовища». Дисципліна складається з лекцій, практичних занять та самостійної роботи над курсами. Лекції - це вид навчальних занять, під час яких вивчається і засвоюється новий матеріал. На лекціях інформація осмислюється, узагальнюється і записується для подальшого розуміння. Практичні заняття дають студентам навички, необхідні для ефективного визначення, вибору та встановлення часу застосування пестицидів. Самостійна робота студентів відбувається у вільний від навчання час і включає засвоєння лекційного матеріалу за конспектами та літературою, підготовку до практичних занять, аналіз інформації з періодичних видань, загальнонаукової літератури та інтернет-сайтів, участь у конкурсах наукових робіт. Здобувачі вищої освіти можуть самостійно вивчати тему "Адаптація до зміни клімату", звертаючись до основної та додаткової літератури, що вказана в кінці цих методичних рекомендацій, а також до сторінки компоненти навчальної платформи Moodle.

Тип елементу : Методичне забезпечення
Ключові слова: 05-02-458М, екологічна мережа України
Шифр: 05-02-458М
За видами робіт: Самостійна робота
Тематики: Шифр галузі знань > 10 Природничі науки
Шифр галузі знань > 10 Природничі науки > 101 Екологія
Шифр галузі знань > 18 Виробництво та технології
Шифр галузі знань > 18 Виробництво та технології > 183 Технології захисту навколишнього середовища
Підрозділи: Навчально-науковий інститут агроекології та землеустрою > Екології, технології захисту навколишнього середовища та лісового господарства
Користувач, що депонує: libr_1 Г. Д. Колюхова
Дата внесення: 29 Січ 2024 10:54
Останні зміни: 29 Січ 2024 10:54
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/28956
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року