Тихончук, Л. Х. та Проказюк, І. С. (2023) ІННОВАЦІЇ В ОРГАНІЗАЦІЯХ ДЕРЖАВНОГО СЕКТОРУ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (4(104)). с. 364-386.
Text
Ve10432.pdf Download(463kB) |
Анотація
Організації державного сектору в усьому світі вважають розвиток нових ідей та інновацій вирішальним і неминучим. Це можна пояснити гострою глобальною конкуренцією та швидким технологічним розвитком. Інновація – це успішне застосування ідей і процесів для подолання існуючих проблем і розвитку нових можливостей. Поглиблений огляд літератури визначив поведінку лідерів, вплив організаційного клімату та культури на інновації, а також бар’єри, які необхідно подолати для просування інновацій у державному секторі. Концептуальна модель показує взаємозв’язки між інноваціями та іншими критичними концепціями, визначеними в статті.
Title in English
INNOVATION IN PUBLIC SECTOR ORGANIZATIONS
English abstract
Public sector organizations around the world see the development of new ideas and innovations as crucial and inevitable. This can be explained by fierce global competition and rapid technological development. Innovation is the successful application of ideas and processes to overcome existing problems and develop new opportunities. An in-depth literature review identified leadership behaviors, the impact of organizational climate and culture on innovation, and the barriers that need to be overcome to promote innovation in the public sector. The conceptual model shows the relationships between innovation and other critical concepts identified in the article. Various obstacles (e.g., cultural differences, conservative solutions, resistance to change, and inferiority culture) that need to be overcome to promote innovation in the public sector are presented. Although many researchers, especially in the public sector, have attempted to define innovation, it has been determined that there is no consensus on what innovation is. Furthermore, the leadership behaviors that foster a culture of less dominant structures and systems, but public services have not been effective in learning from the best models. There are many obstacles that hinder a culture of innovation in the public sector, including: poor communication; lack of resources; top-down dictation; resistance to change, etc. A high level of managerial autonomy can help foster a more innovation- oriented culture in these institutions. However, policymakers should be aware that rewarding and punishing high levels of HR autonomy may not be conducive to innovation because of its consequences.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | інновації; лідерство; корпоративна культура; державний сектор; innovation; leadership; corporate culture; public sector |
УДК: | 351:001.895 |
Бібліографічний опис: | Тихончук Л. Х. Інновації в організаціях державного сектору / Л. Х. Тихончук, І. С. Проказюк // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2023. - Вип. 4(104). - С. 364-386. |
Тематики: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2023 > Вісник 4 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2023 Видання університету |
Користувач, що депонує: | С. Й. Гипчинська |
Дата внесення: | 14 Трав 2024 09:40 |
Останні зміни: | 14 Трав 2024 09:40 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/29979 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року