Швець, Ф. Д. та Сорока, В. С. та Зощук, В. О. та Швець, М. Д. та Мороз, О. С. (2024) ТЕХНОЛОГІЇ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТІ: МОЖЛИВОСТІ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (2(106)). с. 271-281.
Text
Ve10625.pdf Download(253kB) |
Анотація
У статті розкрито сутність поняття «штучного інтелекту». На основі аналізу вітчизняного та зарубіжного досвіду продемонстровано роль штучного інтелекту у розвитку освітнього середовища. Розглянуто інструменти та методологічне підґрунтя для інтеграції штучного інтелекту в освітнє середовище з метою покращення підготовки здобувачів вищої освіти, набуття ними сучасних компетенцій та розвитку професійних компетенцій науково-педагогічного персоналу закладів вищої освіти. Встановлено, що інновації штучного інтелекту позитивно впливають на різні аспекти навчального процесу, дозволяють виявляти прогалини в знаннях здобувачів та зосереджуватись на їх усуненні через індивідуальні підходи. Розкрита роль основних методик штучного інтелекту (персоналізації, інтерактивності та аналітики), інструменти, можливості та їх переваги над традиційними методами навчання. Особлива увага приділена прокторинговим системам, що засновані на технологіях штучного інтелекту та дозволяють вести спостереження за здобувачами, які онлайн складають певний вид контролю (модульний або підсумковий), щоб переконатися, що вони дотримуються правил доброчесності. Дана система дає можливість здобувачу вищої освіти поєднувати роботу з навчанням не залежно від того, де він проживає, в якому часовому поясі знаходиться чи просто потребуєте безпечного процесу оцінювання, онлайн-прокторинг фактично виступає сполучною ланкою між сучасними потребами та традиційним оцінюванням, пропонуючи безперешкодний та надійний досвід складання модульних та підсумкових контролів. Висвітлені функції, типи (живе тестування, післяконтрольне тестування та автоматизоване тестування) та можливості онлайн-тестування. Розглянуто можливості АІ-прокторингу щодо забезпечення чесності проведення модульних та підсумкових контролів, виявлення спроб шахрайства та можливості запобігання їм через сповіщення в режимі реального часу як здобувачів вищої освіти, так і викладачів.
Title in English
ARTIFICIAL INTELLIGENCE TECHNOLOGIES IN EDUCATION: OPPORTUNITIES AND PROSPECTS FOR USE
English abstract
The article presents an overview of the concept of ‘artificial intelligence’ and its potential role in developing the educational environment. Based on an analysis of domestic and foreign experience, it considers the tools and methodological basis for the integration of artificial intelligence into the educational environment, to improve the training of higher education students, their acquisition of modern competencies, and the development of professional competencies of the scientific and pedagogical staff of higher education institutions. It seems that artificial intelligence innovations have the potential to positively impact various aspects of the educational process. They could help identify gaps in students' knowledge and focus on their elimination through individual approaches. It may also be the case that the main methods of artificial intelligence (personalization, interactivity, and analytics), tools, capabilities, and their advantages over traditional teaching methods could be revealed. It would be remiss of us not to mention the importance of proctoring systems based on artificial intelligence technologies that allow monitoring of students who take a certain type of control online (module or final) to ensure that they comply with the rules of integrity. This system offers students in higher education the opportunity to combine work and study regardless of where they live, their time zone, or simply the need for a secure assessment process. Online proctoring bridges modern needs and traditional assessment, offering a seamless and reliable experience of passing modules and final exams. The functions, types (live testing, post-testing, and automated testing), and possibilities of online testing are highlighted. We will also consider the potential of AI proctoring to ensure the integrity of module and final exams, detect fraud attempts, and prevent them through real-time notifications to both students and teachers.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | штучний інтелект; здобувач вищої освіти; методики штучного інтелекту; адаптивне навчання; інструменти штучного інтелекту; індивідуальний підхід; прокторинг; artificial intelligence; higher education student; artificial intelligence techniques; adaptive learning; artificial intelligence tools; individual approach; proctoring |
УДК: | 378:004.8 |
Бібліографічний опис: | Технології штучного інтелекту в освіті: можливості та перспективи використання / Ф. Д. Швець, В. С. Сорока, В. О. Зощук [та ін.] // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2024. - Вип. 2(106). - С. 271-281. |
Тематики: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2024 > Вісник 2 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2024 Видання університету |
Користувач, що депонує: | С. Й. Гипчинська |
Дата внесення: | 12 Лист 2024 11:20 |
Останні зміни: | 12 Лист 2024 11:20 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/31553 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року