Бачишина, Л. Д. та Харів, Н. О. (2024) ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ОСВІТНІХ ВЕБРЕСУРСІВ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (1(105)). с. 252-262.
Text
Vt10519.pdf Download(785kB) |
Анотація
У статті наведено огляд освітніх платформ, як-от: W3Schools, Сoursera, EdEera, Prometheus, які пропонують величезну кількість навчальних курсів різної тематики. Без сумніву вони користуються великою популярністю в усьому світі. Зокрема, сертифікати, отримані за успішне навчання, можуть зараховуватися для здобувачів вищої освіти у якості результатів неформальної освіти. Проте, вони мають певні недоліки. На противагу відомим освітнім порталам, пропонуються розроблені системи навчання, як-от Web School та Global Education System, основними перевагами яких є різні режими роботи, що поєднують дистанційне та очне навчання, з викладачем або самоосвіта, а також можуть використовуватись як кошики вибіркових дисциплін для здобувачів вищої освіти ІТ- спеціальностей університету.
Title in English
COMPARATIVE ANALYSIS OF EDUCATIONAL WEB RESOURCES
English abstract
The article presents an overview of educational platforms such as W3schools, Сoursera, EdEera, Prometheus, which offer a huge number of educational courses on various topics. Undoubtedly, they are very popular all over the world. In particular, certificates obtained for successful training can count as non-formal education results when applying to university. However, they also have certain disadvantages. A large amount of learning material slows down the process of mastering a new profession or upgrading qualifications. A significant number of IT courses on online resources are delivered in English, which requires an intermediate level of foreign language skills. In contrast to well-known educational portals, we offer training systems developed by us, such as Web School and Global Education System. These programs have a number of advantages over the well- known educational portals. Among them are: support for teachers, presentation of materials in the native language. Both resources contain materials related to IT specialties. This allows to reduce the time for choosing subjects and learning technologies. The main advantage of the second project is the search for educational materials by specialties graph. This allows optimizing the learning process. These programs can be used by both applicants and teachers in the learning process, in particular, as cases of elective courses.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | освітні ресурси; база даних; вебсайт; фреймворк; інформаційні ресурси; educational resources; database; website; framework; information resources |
УДК: | 004.42 |
Бібліографічний опис: | Бачишина Л. Д. Порівняльний аналіз освітніх вебресурсів / Л. Д. Бачишина, Н. О. Харів // Вісник НУВГП. Технічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2024. - Вип. 1(105). - С. 252-262. |
Тематики: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Технічні науки" > 2024 > Вісник 1 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Технічні науки" > 2024 Видання університету |
Користувач, що депонує: | С. Й. Гипчинська |
Дата внесення: | 15 Лист 2024 07:16 |
Останні зміни: | 15 Лист 2024 07:16 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/31595 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року