Психологічні особливості розуміння назви бренду у формі різних варіантів чоловічого та жіночого імен

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

Акімова, Н. В. та Чорноус, О. та Варнавська, І. та Акімова, А. О. та Акімова, Анас. О. (2024) Психологічні особливості розуміння назви бренду у формі різних варіантів чоловічого та жіночого імен. PSYCHOLINGUISTICS (3691)). с. 6-41.

[img] Text
Akimova_N Chornous_O Varnavska_I Akimova_A Akimova_A Psychological Peculiarities of Understanding the Brand Name in the Form of Different Variants of Male and Female Names (1).pdf

Download(992kB)

Анотація

Підсумки щомісячних опитувань вітчизняних підприємств, проведених Національним банком України, свідчать про подальше погіршення очікувань ділової активності (Національний банк України, 2024). Це відбувається на тлі таких чинників, як невизначеність щодо тривалості війни, зростання витрат через дефіцит електроенергії, слабкий інвестиційний попит, значний відплив кваліфікованих кадрів тощо. Особливо стриманими в оцінках результатів своєї економічної діяльності лишаються підприємства сфери послуг, керівники яких, крім означених факторів, констатують також суттєве зниження попиту та скорочення обсягів як нових замовлень, так і послуг в процесі виконання. За таких умов для забезпечення стабільної роботи або навіть “виживання” бізнесу критично важливим стає збереження міцної клієнтської бази, але не сумнівним методом “спроб та помилок”, а шляхом звернення до наукових досліджень, які надають підприємцям емпіричні докази ефективності різних методів покращення купівельної активності споживачів. Наприклад, у багатьох наукових розвідках акцентовано на особливій значущості назви бренду, що часто має вирішальне значення у формуванні думки покупців про якість продукції (Dawar & Parker, 1994), а також впливає на бажання її придбати (Dodds, Monroe & Grewal, 1991: 316). Підтверджено також зв’язок між назвою бренду та іміджем (Grewal et al., 1998: 335), оскільки назва представляє абстрактну, гештальтну природу об’єкта: вдало дібрана назва лише за згадкою здатна викликати в споживача яскравий образ, що стимулюватиме бажання скористатися послугою знову. Саме тому наукові пошуки у сфері неймінгу не втрачають своєї актуальності й нині. З-поміж нагальних завдань не лише процес створення власне назви бренду, а й розуміння її споживачами з урахуванням різних змінних: спосіб творення, можливі асоціації, звукове оформлення, можливі варіанти тощо. Об’єктом вивчення є процес розуміння назви бренду у формі варіантів чоловічого та жіночого імен, що функціонують у різних національних антропосистемах. Предмет – психологічні особливості розуміння назви бренду у формі варіантів особових імен, що представляють різні національні антропосистеми, а також порівняння специфіки розуміння таких назв у формі чоловічого та жіночого наймення. Метою дослідження є аналіз психологічних особливостей розуміння назви бренду у формі варіантів чоловічих та жіночих особових імен, що функціюють в різних національних антропосистемах, визначення тенденцій та закономірностей впливу назви бренду на образ об’єкта номінації та очікування споживачів. Пропонована стаття є продовженням дослідження психологічних особливостей розуміння назви бренду у формі особового імені (Акімова та ін., 2023), зокрема чоловічого (Акімова, Чорноус & Кирилов, 2024).

Title in English

Psychological Peculiarities of Understanding the Brand Name in the Form of Different Variants of Male and Female Names

English abstract

Objective. The purpose of the study is to analyse the psychological peculiarities of understanding the brand name in the form of different variants of male and female personal names that function in different national anthroposystems, to identify trends and patterns of influence of the brand name on the image of the nominated object and consumer expectations. Methods. The research was conducted using a set of theoretical (induction, deduction, analysis, synthesis, generalisation, systematisation), psychological and psycholinguistic methods (controlled associative experiment, scaling). Results. It was found that in most cases, the names of cafes and hotels attract the attention of respondents and evoke appropriate reactions in the form of conscious or unconscious interpretation. The significance of their influence on customer expectations at the reception stage reaches 20%, and the names in the form of a male name have a greater impact, regardless of the object of the nomination. Among the various variants, names written in a foreign language, which are rarely used in Ukrainian realities, proved to be the most difficult to perceive. In 74% of cases, it was important for consumers what variant of a male name was used for a brand name. At the same time, the male name in the cafй name attracted the most attention, which may be due to the gender stereotype and experience of the respondents. The rational interpretation of the names was almost without difficulty, although the category of cafes with male names turned out to be the easiest in this regard. The most consistent is the attitude towards the objects of the nomination with a male name in the national version written in Cyrillic, as well as brand names in the form of an exotic female name. It is noteworthy that cafes and hotels with names in the form of different names are usually perceived positively, but the most attractive are cafes with female and male names. Conclusions. When choosing a name for a hotel or cafe, it is worth paying attention to unsuccessful models of name construction, as some of them may be too complex and cause a conflict of interpretation, while others may not be clear enough for the consumer due to a lack of experience and creativity. It is also worth noting that the spelling of the name in Cyrillic or Latin does not significantly affect the attractiveness of the nomination object, but the best combinations in the proposed study were hotels with an original male or traditional female name written in Latin. It is also important to note that the most homogeneous reactions are to cafes with male and female names, so we consider these naming models to be the most successful. Given the activation of reception, naming using the native language is more effective. However, given the fact that we have identified qualitatively different expectations from objects with English and Ukrainian name variants, we believe it is constructive to take into account consumer expectations when choosing a language for the brand name.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: бренд, варіанти особистих імен, емоційне розуміння, раціональне розуміння, вплив на імідж номінованого об'єкта, brand name, variants of personal names, emotional understanding, rational understanding, impact on the image of the nominated object
Бібліографічний опис: Психологічні особливості розуміння назви бренду у формі різних варіантів чоловічого та жіночого імен / Н. Акімова, О. Чорноус, І. Варнавська та ін. // PSYCHOLINGUISTICS. - 2024. - 36(1). - PP. 6-41. -https://doi.org/10.31470/2309-1797-2024-36-1-6-41 Web of Science Core Collection (ESCI) and SCOPUS.
Тематики: За напрямами > Усі спеціальності
Користувач, що депонує: С. Й. Гипчинська
Дата внесення: 04 Вер 2025 12:09
Останні зміни: 04 Вер 2025 12:09
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/31815
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року