ВИЗНАЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ В ЗОНІ ЗУПИНКИ БЕЗ МОЖЛИВОСТІ ОБГОНУ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

Осетрін, М. М. та Тарасюк, В. П. та Беспалов, Д. О. та Іванець, Л. І. (2024) ВИЗНАЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ В ЗОНІ ЗУПИНКИ БЕЗ МОЖЛИВОСТІ ОБГОНУ ГРОМАДСЬКОГО ТРАНСПОРТУ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (3(107)). с. 92-106.

[img] Text
Vt3202410.pdf

Download(378kB)

Анотація

У статті проведено аналіз вітчизняної та європейської нормативної бази щодо організації зупинок маршрутного транспорту на вулично-дорожній мережі міста. Створено транспортні моделі для оцінки ефективності зупинок без можливості обгону, враховуючи різні параметри вулично- дорожньої мережі та транспортного руху. Розроблено показник ефективної заповнюваності автобуса для оцінки балансу між економією часу пасажирів і затримками індивідуального транспорту. На основі отриманих даних визначено ефективність організації дорожнього руху в зоні зупинки без можливості обгону та сформовано пропозиції змін до нормативних документів.

Title in English

DETERMINATION OF THE EFFICIENCY OF TRAFFIC ORGANIZATION IN THE STOP ZONE WITHOUT THE POSSIBILITY OF PASSING PUBLIC TRANSPORT

English abstract

The article analyses the Ukrainian and European regulatory framework for the organisation of public transport stops. An analysis of European standards, in particular those of Switzerland and the Czech Republic, has shown that these countries have a more flexible approach to bus stop design. European standards allow planners to choose different traffic management schemes, taking into account traffic flow, traffic lights, green signal phase coefficient, and bus arrival time. The European guidelines also include detailed instructions on pedestrian safety and comfort at bus stops, which helps to integrate bus stops into the overall transport system. Transport models have been developed to assess the effectiveness of stops without overtaking, taking into account various parameters of the road network and traffic. An indicator of effective bus occupancy was developed to assess the balance between passenger time savings and delays in individual transport. Based on the experiments and analysis, recommendations for improving regulatory documents have been formulated. In particular, the possibility of expanding clause 5.4.5 of DBN B.2.3-5:2018 to include a description of the factors for choosing the type of stop and expanding the list of possible types of stops, including stops without overtaking. Further research is needed to assess the impact of additional parameters on transport system performance, such as distance to the next traffic light, route frequency, and driver behaviour, as well as to study the impact of no overtaking stops on the reliability of bus schedules.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: вулично-дорожня мережа; міський пасажирський транспорт; зупинка маршрутного пасажирського транспорту; організація дорожнього руху; street and road network; public transport; public transport stop; traffic management
УДК: 625.7
Бібліографічний опис: Визначення ефективності організації дорожнього руху в зоні зупинки без можливості обгону громадського транспорту / М. М. Осетрін, В. П. Тарасюк, Д. О. Беспалов і т.д. // Вісник НУВГП. Технічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2024. - Вип. 3(107). - С. 92-106.
Тематики: Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Технічні науки" > 2024 > Вісник 3
Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Технічні науки" > 2024
Видання університету
Користувач, що депонує: С. Й. Гипчинська
Дата внесення: 24 Бер 2025 19:30
Останні зміни: 24 Бер 2025 19:30
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/33636
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року