Костриченко, В. М. та Колядич, І. В. та Kostrychenko, V. M. та Kolіadych, I. V. (2016) ЗБУТОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА: ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (4(76)). с. 252-262.
|
Text
Ve7627.pdf.zax.pdf Download(485kB) | Перегляд |
Анотація
Проведене теоретичне дослідження збутової діяльності підприємства. Наведений алгоритм обґрунтування програми стимулювання збуту. Проаналізована ефективність збутової діяльності підприємства за основними напрямками, а саме оцінювання екстенсивного та інтенсивного розвитку такої діяльності. За результатами дослідження та аналізу обґрунтовані рішення щодо вдосконалення збуту продукції. Виконане моделювання оптимальної збутової діяльності підприємства.
Title in English
ENTERPRISE SALES ACTIVITIES: RESEARCH AND IMPROVEMENT
English abstract
The essence of sales activity of the enterprise is disclosed, channels and factors of products sales and features of its stimulation are defined. The retrospective structural and dynamic analysis of the enterprise sales activity has shown that its main products are veterinary medicines, which are realized mainly through a two-level distribution channel. The trading assortment of the enterprise products is investigated and the most profitable products are detected by using the ABC-analysis. Marketing decisions for activation of marketing activities, as well as decisions on diversification of product sales channels are substantiated using the strategy "average quality at low price". The option of improvement of the enterprise assortment policy based on the introduction of a new type of products is proposed The transport task which shows the optimal delivery plan by the direct channel of products sales from the manufacturer to the consumer is calculated to improve the enterprise sales activity. The solution of the quadratic programming task gave an opportunity to calculate the volume of additional output of the most popular enterprise products related to the opening of the branded store.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | збут, збутова діяльність, канал розподілу, стимулювання збуту, торговий асортимент, sales, sales activity, distribution channel, sales promotion, trading assortment |
УДК: | 339.187 |
Бібліографічний опис: | Костриченко В. М. Збутова діяльність підприємства: дослідження та вдосконалення / В. М. Костриченко, І. В. Колядич // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. – Рівне : НУВГП, 2016. – Вип. 4(76). – С. 252-262. |
Тематики: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2016 > Вісник 4 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2016 |
Користувач, що депонує: | С. В. Бойчук |
Дата внесення: | 27 Бер 2018 10:26 |
Останні зміни: | 27 Бер 2018 10:26 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/9053 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року