Оплачко, І. О. and Oplachko, I. O. (2018) ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ З УРАХУВАННЯМ РЕФЛЕКСИВНИХ ВПЛИВІВ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (2(82)). pp. 160-170.
|
Text
Ve8217 зах.pdf Download(228kB) | Preview |
Abstract
У статті розкрито сутність та компоненти інформаційного забезпечення маркетингової діяльності підприємств. Деталізовано модель інформаційного забезпечення організації рефлексивних впливів на ключових стейкхолдерів підприємства, яку побудовано з використанням методології IDEFO. Описано етапи організації рефлексивних впливів та інформаційне забезпечення на кожному з них. Надано пропозиції з удосконалення інформаційного забезпечення маркетингової діяльності підприємств з урахуванням рефлексивного підходу.
Title in English
INFORMATION SUPPORT OF MARKETING ACTIVITY OF THE ENTERPRISE IN THE VIEW OF REFLEXIVE APPROACH
English abstract
The article reveals the essence and components of the information support of an enterprise´s marketing activities: information technology support, software support, information analysis. Among the information-analytical online systems needed by the company for the effective marketing activity, such facilities as Infostream corporate, Stikler, KonSi-Competitive Intelligence & Benchmarking are allotted. Their use allows the company to carry out qualitative competitive analysis, research of the client base and the market as a whole, continuous monitoring of information on the factors of the environment on the Internet. It elaborates on the model of information support of applying the reflexive impacts on key stakeholders of an enterprise, by using the IDEFO methodology. The methodology is acceptable for constructing information models of organization of reflective influences in the marketing activity of the enterprise, is low-cost, capable of providing a visual picture and ensuring the interrelation of all processes, functions, information flows, tools and structural divisions of the enterprise. The IDEFO standards allow us to unify the graphical description of business processes and present their interaction in dynamics. The article describes the following stages of applying the reflexive impacts on key stakeholders of the enterprise: selection of stakeholders to whom the company plans to administer reflexive impacts, determination of effective directions for the implementation of reflexive impacts, provision of the underlying rationale for the main tasks of implementing reflexive impacts, evaluation of the effectiveness of implementing reflexive impacts with regard to stakeholders. The information support of marketing activities at each of the above stages has been investigated. Proposals have been presented to improve the information support of the marketing activities of enterprises, in the view of the reflexive approach. The applying of the reflexive impacts along with high-quality information support will contribute to achieve the desired results of an enterprise´s performance and will strengthen its competitive position in the market, with just some minor financial expenses.
Item Type: | Article |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | маркетингова діяльність, інформаційне забезпечення, рефлексивні впливи, середовище господарювання, стейкхолдери підприємства, marketing activity, information support, reflexive influences, environment of management, stakeholders |
УДК: | 339.138:658.8 |
Бібліографічний опис: | Оплачко І. О. Інформаційне забезпечення маркетингової діяльності підприємств з урахуванням рефлексивних впливів / І. О. Оплачко // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. – Рівне : НУВГП, 2018. – Вип. 2(82). – С. 160-170. |
Subjects: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2018 > Вісник 2 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2018 |
Depositing User: | С. В. Бойчук |
Date Deposited: | 12 Apr 2019 08:29 |
Last Modified: | 12 Apr 2019 08:29 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/14611 |
Actions (login required)
View Item |
Downloads
Downloads per month over past year