02-05-111 Козяр, М. М. and Шкіца, Л. Є. and Парфенюк, О. В. (2019) Методичні вказівки до лабораторної роботи з навчальних дисциплін «Моделювання технічних об’єктів засобами чотиривимірної графіки у Solid Works» та «Комп’ютерна графіка» на тему «Чотиривимірне зображення спрощеної моделі приводу карданного валу для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за освітньо-професійними програмами «Механічна інженерія» і «Транспорт» спеціальностей 133 «Галузеве машинобудування» та 274 «Автомобільний транспорт» денної форми навчання [Електронне видання]. [Методичне забезпечення]
|
Text
02-05-111 (1).pdf Download(5MB) | Preview |
Abstract
Карданна передача (універсальний шарнір, шарнір Гука, універсальна муфта, механізм Кардана) – просторовий шарнірний механізм, що складається з центральної хрестовини і двох посаджених на кінці валів вилок, що шарнірно сполучені з кінцями хрестовини. Служить для передачі крутного моменту між валами, що мають велике кутове зміщення осей (до 40-45°), яке у процесі обертання валів може змінюватись. Карданні шарніри використовуються для: компенсації неточності взаємного розміщення валів, що виникає при складанні, при деформаціях рами і ресор (транспортні та ін. машини); передачі обертання переставним валам (шпинделі багатошпиндельних свердлильних верстатів, валки вальцювального обладнання та ін.); передачі обертання валам, розміщення яких змінюється під час роботи (консолі фрезерних верстатів та ін.). Часто використовують конструкції, у яких дві шарнірні муфти сполучаються проміжним валом: такий пристрій називають карданним валом. За габаритами й крутними моментами карданні шарніри (шарнірні муфти) поділяються на: малогабаритні, призначені для передавання малих моментів (від 12,5 до 1280 Н·м); великогабаритні, що призначені для передавання середніх і великих моментів (від 1000 до 800000 Н·м). Карданний вал служить для передачі обертального моменту від коробки передач (роздавальної коробки) до провідних мостів у випадку класичного або повнопривідного компонування. Також використовується в травмобезпечній рульовій колонці для з'єднання рульового вала й рульового виконавчого механізму (рульового редуктора або рульової рейки). Карданна передача має істотний недолік – несинхронність обертання валів, що збільшується при збільшенні кута між валами, що виключає можливість застосування карданної передачі в багатьох пристроях, наприклад, у трансмісії передньоприводних автомобілів. Шарнір рівних кутових швидкостей (ШРКШ або синхронний шарнір) – досконаліша конструкція того ж призначення, з назви якої випливає, що вона забезпечує синхронність обертання валів. У лабораторній роботі описано розроблену авторами схему створення анімації приводу карданного валу в SolidWorks, що сприятиме формуванню графічної компетентності здобувачів вищої освіти
Item Type: | Методичне забезпечення |
---|---|
Uncontrolled Keywords: | 02-05-111, карданна передача, карданний вал, механізм Кардана, карданні шарніри |
Шифр: | 02-05-111 |
За видами робіт: | Лабораторні роботи |
Subjects: | Шифр галузі знань > 13 Механічна інженерія > 133 Галузеве машинобудування Шифр галузі знань > 27 Транспорт > 274 Автомобільний транспорт |
Divisions: | Навчально-науковий механічний інститут > Теоретичної механіки, інженерної графіки та машинознавства |
Depositing User: | Ірина Понаріна |
Date Deposited: | 28 Oct 2019 10:53 |
Last Modified: | 28 Oct 2019 10:53 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/16049 |
Actions (login required)
View Item |
Downloads
Downloads per month over past year