СОЦІАЛЬНИЙ КАПІТАЛ В КОНТЕКСТІ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ

Downloads

Downloads per month over past year

Олійник, Олена Олександрівна and Oliinyk, O. O. (2021) СОЦІАЛЬНИЙ КАПІТАЛ В КОНТЕКСТІ СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (2(94)). pp. 153-161.

[img] Text
Ve9414 (1).pdf

Download(192kB)

Abstract

В статті досліджено можливості використання соціальної відповідальності в якості інструменту формування соціального капіталу підприємств. Визначено, що корпоративні зусилля з формування та розвитку соціального капіталу належать до сфери соціальної відповідальності підприємств. Проаналізовано інструменти налагодження взаємодії із ключовими стейкхолдерами окремих суб’єктів господарювання в Україні.

Title in English

SOCIAL CAPITAL IN THE CONTEXT OF SOCIAL RESPONSIBILITY OF ENTERPRISES

English abstract

This article explores the possibilities of using social responsibility as a tool for the formation of social capital of enterprises. The essence of the category «social capital», its main components (social networks, trust and reciprocity, common norms and values) are defined. Based on the analysis of modern concepts regarding the interpretation of the essence, structure and approaches to the formation of social capital, its main characteristics are determined. Differences between individual and public networks with rather strong and rather weak connections are revealed. It is determined that corporate efforts to form and develop social capital belong to the sphere of social responsibility of enterprises, as dialogue with stakeholders is one of seven principles of social responsibility. Dialogue with stakeholders involves providing information and explaining decisions, intentions and priorities in the field of social responsibility. At the same time, such a dialogue should take place on the basis of full information openness. The tools of establishing interaction with key stakeholders of certain business entities in Ukraine are analysed. It is proved that due to the principles of the concept of social responsibility conditions are created for effective interaction with both internal and external stakeholders, the establishment of stable social relationships.

Item Type: Article
Uncontrolled Keywords: соціальний капітал; соціальна відповідальність; підприємство; взаємодія; соціальна мережа; довіра; соціальні норми; цінності; social capital; social responsibility; enterprise; interaction; social network; trust; social norms; values
УДК: 330.146;316.354
Бібліографічний опис: Олійник О. О. Соціальний капітал в контексті соціфльної відповідальності підприємств / О. О. Олійник // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2021. - Вип. 2(94). - С. 153-161.
Subjects: Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2021 > Вісник 2
Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2021
Видання університету
Depositing User: С. Й. Гипчинська
Date Deposited: 18 Jul 2022 08:52
Last Modified: 02 Aug 2022 13:11
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/23829

Actions (login required)

View Item View Item

Downloads

Downloads per month over past year