Фізична культура, педагогіка, здоров'я та фізична терапія

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

Zabolotna, Oksana та Skalski, Dariusz та Grygus, Igor та Kindzer, Bogdan та Sushchenko, Andrzej та Григус, І. М. (2020) Фізична культура, педагогіка, здоров'я та фізична терапія. НЕ ВИЗНАЧЕНО. Поморський університет у Старогарді Гданьскому, Старогард Гданьскі.

[img] Text
Монографія зах.pdf

Download(4MB)

Анотація

Ця наукова монографія є першою із запланованого циклу монографій, які будуть видані в рамках спільного міжнародного наукового проєкту, започаткованого низкою закладів вищої освіти в Польщі (Поморської вищої школи в Старогарді Гданьскому (представник – доктор педагогічних наук Даріуш Скальскі), Академії фізичного виховання і спорту ім. Єнджея Снядецкого в Гданьску (представник – доктор педагогічних наук Даріуш Скальскі)) і партнерських закладів вищої освіти в Україні (Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (представник – доктор педагогічних наук, професор Оксана Заболотна), Національного університету водного господарства та природокористування (представники – доктор медичних наук, професор Ігор Григус і доктор наук з фізичного виховання і спорту, професор Наталія Нестерчук), Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського (представник – кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент Богдан Кіндзер), Класичного приватного університету в м. Запоріжжя (представник – доктор педагогічних наук, професор Андрій Сущенко), Дрогобицького державного педагогічного університету ім. Івана Франка (представник – кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент Ірина Турчик)). Тематика наукових опрацювань цієї монографії торкається різних сфер і дисциплін. • Фізична культура – комплекс дій і норм у певному суспільному середовищі, спрямований на турботу про здоров’я людини, правильність постави, відповідний психофізичний розвиток, а також результати цих дій. • Педагогіка – поєднання наук про виховання, суть, цілі, зміст, принципи, засоби, форми та методи організації навчальновиховного процесу. Педагогіка, як наука про навчання та виховання, належить до суспільних наук і займається розвитком і змінами механізмів виховання та навчання протягом усього життя людини. • Здоров’я – стан повного фізичного, ментального і суспільного добробуту, а не лише відсутність хвороби або неповносправності. Останнім часом це визначення доповнено положенням про «здатність вести продуктивне соціально-економічне життя», а також враховано духовний вимір. • Фізична терапія – послуги, надані фізичними терапевтами особам і групам з метою розвитку або покращення їхньої рухової здатності впродовж життя. Такі послуги надаються в ситуаціях, коли рухова функція перебуває під загрозою через процес старіння, травму, біль, хворобу, чинники довкілля тощо, і спираються на розуміння того, що функціональний рух має принципове значення для здоров’я. Йдеться про те, що фізична терапія – це послуги, спрямовані на покращення якості життя пацієнта через обстеження, діагностику, прогнозування, фізичне втручання і навчання пацієнта. Пропонована наукова монографія показує у змісті (наукові розділи як вибрані питання) як широко наукові галузі та дисципліни переплітаються між собою, що є мостом між різними галузями науки – фізичною культурою, педагогікою, здоров’ям та фізичною терапією, що становлять суть науки та мають реальний вплив на найважливіші сфери життя сучасної людини в даний час.

Title in English

Kultura fizyczna, pedagogika, zdrowie i fizjoterapia

English abstract

Niniejsza monografia naukowa jest pierwszą z zaplanowanych w cyklu monografii, które powstaną w ramach wspólnego naukowego międzynarodowego projektu międzyuczelnianego o dużych walorach praktycznych i teoretycznych następujących wyższych uczelni w Polsce: Pomorskiej Szkoły Wyższej w Starogardzie Gdańskim (reprezentant: dr hab. Dariusz Skalski), Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku (reprezentant: dr hab. Dariusz Skalski) oraz wybranych, zaprzyjaźnionych uniwersytetów na Ukrainie: Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Pawła Tychyny w Umaniu (reprezentant: prof. dr hab. Oksana Zabolotna), Narodowego Uniwersytetu Gospodarki Wodnej i Zarządzania Zasobami Naturalnymi w Równym (reprezentanci: prof., dr hab. n. med. Igor Grygus oraz prof. dr hab. Natalia Nesterchuk), Lwowskiego Państwowego Uniwersytetu Kultury Fizycznej im. Iwana Bobieskiego w Lwowie (reprezentant: dr hab. Bogdan Kindzer), Klasycznego Prywatnego Uniwersytetu w Zaporożu (reprezentant: prof. dr hab. Andrzej Sushchenko), Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Iwana Franki w Drohobyczu (reprezentant: dr Iryna Turchuk). Monografia ukazuje, jak szeroko przenikają się nawzajem obszary będące pomostem między różnymi dziedzinami nauki – kulturą fizyczną, pedagogiką, zdrowiem i fizjoterapią stanowiącymi kwintesencję nauki i realnie oddziałującymi na najistotniejsze obszary życia współczesnego człowieka, zapewniając realizację najważniejszych potrzeb każdego człowieka w dobie obecnych czasów. Obszary i dyscypliny naukowe, stanowiące tematykę opracowań naukowych w niniejszej monografii w ujęciu ogólnym przedstawiają się następująco: • Kultura fizyczna to ogół zachowań przebiegających według przyjętych w danym środowisku społecznym reguł i norm postępowania a mających na celu dbałość o zdrowie człowieka, o poprawę jego postawy, prawidłowy rozwój psychofizyczny oraz rezultaty tych zachowań. • Pedagogika to zespół nauk o wychowaniu, istocie, celach, treściach, metodach, środkach i formach organizacji procesów wychowawczych. Pedagogika jako nauka o edukacji (wychowaniu i kształceniu), należy do nauk społecznych i zajmuje się rozwojem i zmianami mechanizmów wychowania oraz kształcenia na przestrzeni całego życia człowieka • Zdrowie to stan pełnego fizycznego, umysłowego i społecznego dobrostanu, a nie tylko całkowity brak choroby czy niepełnosprawności. W ostatnich latach definicja ta została uzupełniona o sprawność do „prowadzenia produktywnego życia społecznego i ekonomicznego” a także o wymiar duchowy. • Fizjoterapia to usługi świadczone przez fizjoterapeutów osobom i populacjom w celu rozwijania, utrzymywania i przywracania ich maksymalnej sprawności oraz poprawy funkcjonowania przez całe życie. Usługi te są świadczone w sytuacjach, w których ruch i funkcja są zagrożone przez proces starzenia się, urazy, ból, choroby, zaburzenia, warunki lub czynniki środowiskowe, i przy zrozumieniu, że funkcjonalny ruch ma zasadnicze znaczenie dla zdrowia. • Fizyczna terapia to usługi służące do poprawy jakości pacjenta życia poprzez badanie, diagnozowania, prognozowania, interwencji fizycznej i edukacji pacjenta. Niniejsza monografia naukowa więc ukazuje w treści (rozdziałów naukowych jako wybranych zagadnień), jak szeroko przenikają się nawzajem obszary i dyscypliny naukowe będące pomostem między różnymi dziedzinami nauki – kulturą fizyczną, pedagogiką, zdrowiem i fizjoterapią (fizyczną terapią) stanowiącymi kwintesencję nauki i realnie oddziałującymi na najistotniejsze sfery życia współczesnego człowieka w dobie współczesnych czasów.

Тип елементу : Монографія (НЕ ВИЗНАЧЕНО)
Ключові слова: фізична культура, спорт, здоров'я
ISBN: 978-83-89481-42-9
Бібліографічний опис: Фізична культура, педагогіка, здоров'я та фізична терапія : монографія = Kultura fizyczna, pedagogika, zdrowie i fizjoterapia : monografia / Redakcja naukowa (Наукове редагування): Oksana Zabolotna, Dariusz Skalski, Igor Grygus [itp.]. - Старогард Гданьскі. Starogard Gdański : Поморський університет у Старогарді Гданьскому. Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim, 2020 . - 254 s. - ISBN 978-83-89481-42-9.
Тематики: Монографія
Користувач, що депонує: С. В. Бойчук
Дата внесення: 11 Груд 2020 15:00
Останні зміни: 01 Квіт 2024 08:18
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/19267
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року