Zabolotna, Oksana та Skalski, Dariusz та Grygus, Igor та Kindzer, Bogdan та Sushchenko, Andrzej та Григус, І. М. (2020) Фізична культура, педагогіка, здоров'я та фізична терапія. НЕ ВИЗНАЧЕНО. Поморський університет у Старогарді Гданьскому, Старогард Гданьскі.
Text
Монографія зах.pdf Download(4MB) |
Анотація
Ця наукова монографія є першою із запланованого циклу монографій, які будуть видані в рамках спільного міжнародного наукового проєкту, започаткованого низкою закладів вищої освіти в Польщі (Поморської вищої школи в Старогарді Гданьскому (представник – доктор педагогічних наук Даріуш Скальскі), Академії фізичного виховання і спорту ім. Єнджея Снядецкого в Гданьску (представник – доктор педагогічних наук Даріуш Скальскі)) і партнерських закладів вищої освіти в Україні (Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини (представник – доктор педагогічних наук, професор Оксана Заболотна), Національного університету водного господарства та природокористування (представники – доктор медичних наук, професор Ігор Григус і доктор наук з фізичного виховання і спорту, професор Наталія Нестерчук), Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського (представник – кандидат наук з фізичного виховання і спорту, доцент Богдан Кіндзер), Класичного приватного університету в м. Запоріжжя (представник – доктор педагогічних наук, професор Андрій Сущенко), Дрогобицького державного педагогічного університету ім. Івана Франка (представник – кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент Ірина Турчик)). Тематика наукових опрацювань цієї монографії торкається різних сфер і дисциплін. • Фізична культура – комплекс дій і норм у певному суспільному середовищі, спрямований на турботу про здоров’я людини, правильність постави, відповідний психофізичний розвиток, а також результати цих дій. • Педагогіка – поєднання наук про виховання, суть, цілі, зміст, принципи, засоби, форми та методи організації навчальновиховного процесу. Педагогіка, як наука про навчання та виховання, належить до суспільних наук і займається розвитком і змінами механізмів виховання та навчання протягом усього життя людини. • Здоров’я – стан повного фізичного, ментального і суспільного добробуту, а не лише відсутність хвороби або неповносправності. Останнім часом це визначення доповнено положенням про «здатність вести продуктивне соціально-економічне життя», а також враховано духовний вимір. • Фізична терапія – послуги, надані фізичними терапевтами особам і групам з метою розвитку або покращення їхньої рухової здатності впродовж життя. Такі послуги надаються в ситуаціях, коли рухова функція перебуває під загрозою через процес старіння, травму, біль, хворобу, чинники довкілля тощо, і спираються на розуміння того, що функціональний рух має принципове значення для здоров’я. Йдеться про те, що фізична терапія – це послуги, спрямовані на покращення якості життя пацієнта через обстеження, діагностику, прогнозування, фізичне втручання і навчання пацієнта. Пропонована наукова монографія показує у змісті (наукові розділи як вибрані питання) як широко наукові галузі та дисципліни переплітаються між собою, що є мостом між різними галузями науки – фізичною культурою, педагогікою, здоров’ям та фізичною терапією, що становлять суть науки та мають реальний вплив на найважливіші сфери життя сучасної людини в даний час.
Title in English
Kultura fizyczna, pedagogika, zdrowie i fizjoterapia
English abstract
Niniejsza monografia naukowa jest pierwszą z zaplanowanych w cyklu monografii, które powstaną w ramach wspólnego naukowego międzynarodowego projektu międzyuczelnianego o dużych walorach praktycznych i teoretycznych następujących wyższych uczelni w Polsce: Pomorskiej Szkoły Wyższej w Starogardzie Gdańskim (reprezentant: dr hab. Dariusz Skalski), Akademii Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku (reprezentant: dr hab. Dariusz Skalski) oraz wybranych, zaprzyjaźnionych uniwersytetów na Ukrainie: Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Pawła Tychyny w Umaniu (reprezentant: prof. dr hab. Oksana Zabolotna), Narodowego Uniwersytetu Gospodarki Wodnej i Zarządzania Zasobami Naturalnymi w Równym (reprezentanci: prof., dr hab. n. med. Igor Grygus oraz prof. dr hab. Natalia Nesterchuk), Lwowskiego Państwowego Uniwersytetu Kultury Fizycznej im. Iwana Bobieskiego w Lwowie (reprezentant: dr hab. Bogdan Kindzer), Klasycznego Prywatnego Uniwersytetu w Zaporożu (reprezentant: prof. dr hab. Andrzej Sushchenko), Państwowego Uniwersytetu Pedagogicznego im. Iwana Franki w Drohobyczu (reprezentant: dr Iryna Turchuk). Monografia ukazuje, jak szeroko przenikają się nawzajem obszary będące pomostem między różnymi dziedzinami nauki – kulturą fizyczną, pedagogiką, zdrowiem i fizjoterapią stanowiącymi kwintesencję nauki i realnie oddziałującymi na najistotniejsze obszary życia współczesnego człowieka, zapewniając realizację najważniejszych potrzeb każdego człowieka w dobie obecnych czasów. Obszary i dyscypliny naukowe, stanowiące tematykę opracowań naukowych w niniejszej monografii w ujęciu ogólnym przedstawiają się następująco: • Kultura fizyczna to ogół zachowań przebiegających według przyjętych w danym środowisku społecznym reguł i norm postępowania a mających na celu dbałość o zdrowie człowieka, o poprawę jego postawy, prawidłowy rozwój psychofizyczny oraz rezultaty tych zachowań. • Pedagogika to zespół nauk o wychowaniu, istocie, celach, treściach, metodach, środkach i formach organizacji procesów wychowawczych. Pedagogika jako nauka o edukacji (wychowaniu i kształceniu), należy do nauk społecznych i zajmuje się rozwojem i zmianami mechanizmów wychowania oraz kształcenia na przestrzeni całego życia człowieka • Zdrowie to stan pełnego fizycznego, umysłowego i społecznego dobrostanu, a nie tylko całkowity brak choroby czy niepełnosprawności. W ostatnich latach definicja ta została uzupełniona o sprawność do „prowadzenia produktywnego życia społecznego i ekonomicznego” a także o wymiar duchowy. • Fizjoterapia to usługi świadczone przez fizjoterapeutów osobom i populacjom w celu rozwijania, utrzymywania i przywracania ich maksymalnej sprawności oraz poprawy funkcjonowania przez całe życie. Usługi te są świadczone w sytuacjach, w których ruch i funkcja są zagrożone przez proces starzenia się, urazy, ból, choroby, zaburzenia, warunki lub czynniki środowiskowe, i przy zrozumieniu, że funkcjonalny ruch ma zasadnicze znaczenie dla zdrowia. • Fizyczna terapia to usługi służące do poprawy jakości pacjenta życia poprzez badanie, diagnozowania, prognozowania, interwencji fizycznej i edukacji pacjenta. Niniejsza monografia naukowa więc ukazuje w treści (rozdziałów naukowych jako wybranych zagadnień), jak szeroko przenikają się nawzajem obszary i dyscypliny naukowe będące pomostem między różnymi dziedzinami nauki – kulturą fizyczną, pedagogiką, zdrowiem i fizjoterapią (fizyczną terapią) stanowiącymi kwintesencję nauki i realnie oddziałującymi na najistotniejsze sfery życia współczesnego człowieka w dobie współczesnych czasów.
Тип елементу : | Монографія (НЕ ВИЗНАЧЕНО) |
---|---|
Ключові слова: | фізична культура, спорт, здоров'я |
ISBN: | 978-83-89481-42-9 |
Бібліографічний опис: | Фізична культура, педагогіка, здоров'я та фізична терапія : монографія = Kultura fizyczna, pedagogika, zdrowie i fizjoterapia : monografia / Redakcja naukowa (Наукове редагування): Oksana Zabolotna, Dariusz Skalski, Igor Grygus [itp.]. - Старогард Гданьскі. Starogard Gdański : Поморський університет у Старогарді Гданьскому. Pomorska Szkoła Wyższa w Starogardzie Gdańskim, 2020 . - 254 s. - ISBN 978-83-89481-42-9. |
Тематики: | Монографія |
Користувач, що депонує: | С. В. Бойчук |
Дата внесення: | 11 Груд 2020 15:00 |
Останні зміни: | 01 Квіт 2024 08:18 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/19267 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року