Самолюк, Н. М. та Міщук, В. А. та Найчук, С. О. та Samoliuk, N. M. та Mishchuk, V. A. та Naіchuk, S. O. (2021) ОЦІНКА ЗАДОВОЛЕНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ HR-БРЕНДОМ: МЕТОДИЧНІ ЗАСАДИ ТА МОЖЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ В УПРАВЛІННІ КОМПАНІЄЮ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (2(94)). с. 198-211.
Text
Ve9418 (1).pdf Download(609kB) |
Анотація
В статті обґрунтовано важливість оцінювання HR-бренду компанії в розрізі його структурних атрибутів. Запропоновано методичний підхід для оцінювання задоволеності працівників внутрішнім HR-брендом шляхом анкетування з використанням методу семантичного диференціалу. Аргументовано доцільність використання результатів оцінки для формування та розвитку позитивного HR-бренду компанії.
Title in English
ASSESSMENT OF EMPLOYEE SATISFACTION WITH HR BRAND: METHODOLOGICAL PRINCIPLES AND POSSIBILITIES OF USE IN COMPANY MANAGEMENT
English abstract
The growing role of the HR brand to ensure the competitiveness of the company in the labor market necessitates the study of factors that influence the level of satisfaction of various target audiences. It is recommended to assess the level of employee satisfaction with the internal HR brand based on organizational, functional, economic and psychological blocks of attributes. It is proposed to use a methodology that contains a five-dimensional scale that allows employees accurately assess their attitudes to the various attributes of the employer’s brand. The total amount of points scored by the employee on the questionnaire characterizes the level of his satisfaction with the internal HR brand. It is noted that the assessment of satisfaction with the overall brand is insufficient. It is important to diagnose satisfaction with the various key elements of the brand, as this will allow company managers to develop a clear program of actions for the further development of a positive internal HR brand. The diagnostics of the internal HR-brand of «Vik-Expo» LLC showed that the overall level of employee satisfaction with the company’s brand as an employer is extremely high. At the same time, the analysis of the level of satisfaction with the various attributes of the brand revealed several problematic issues in the personnel management system, which in turn should be improved according to the obtained results. Particularly, there is an insufficiently high level of employee satisfaction with the company’s policy on attracting and retaining talented employees in the organizational unit; there is a slight dissatisfaction with the system of remuneration and compensation in the economic block; the imperfection of the personnel evaluation system that needs to be changed is revealed in the functional block. At the same time, there is a stable satisfaction with all the elements of the psychological block
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | HR-бренд; бренд роботодавця; атрибути HR-бренду; оцінка внутрішнього HR-бренду; тип задоволеності працівників брендом; HR-brand; employer’s brand; HR-brand attributes; internal HR-brand assessment; type of employee satisfaction with the brand |
УДК: | 331.1:331.58:519.8 |
Бібліографічний опис: | Самолюк Н. М. Оцінка задоволеності працівників HR-брендом: методичні засади та можливості застосування в управлінні компанією / Н. М. Самолюк, В. А. Міщук, С. О. Найчук // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2021. - Вип. 2(94). - С. 198-211. |
Тематики: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2021 > Вісник 2 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2021 Видання університету |
Користувач, що депонує: | С. Й. Гипчинська |
Дата внесення: | 18 Лип 2022 08:52 |
Останні зміни: | 18 Лип 2022 08:52 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/23833 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року