ПРОБЛЕМИ, НАПРЯМИ ТА МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАДАННЯ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ У КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ВИМОГ

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

Кузьмак, О. М. та Кузьмак, О. І. та Kuzmak, O. M. та Kuzmak, O. I. (2018) ПРОБЛЕМИ, НАПРЯМИ ТА МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ НАДАННЯ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ У КОНТЕКСТІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ ВИМОГ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (1(81)). с. 13-23.

[img]
Перегляд
Text
Ve812 зах.pdf

Download(217kB) | Перегляд

Анотація

В статті досліджено сутність туристичних послуг та їх особливості. Визначено критерії оцінки якості туристичних послуг. Обґрунтовано можливість застосування моделі розривів між очікуваннями споживачів та сприйняттям рівня послуг. Доведено, що дослідження суперечностей, які зумовлюють незадоволення споживачів, сприятимуть прийняттю ефективних управлінських рішень щодо підвищення якості послуг. Обґрунтовано пропозиції щодо підвищення якості туристичних послуг та зниження ресурсоємності, задля чого необхідними є впровадження (інтеграція) процесів менеджменту якості в стратегічний менеджмент підприємства з обов’язковим залученням усіх працівників підприємства та їх підтримки.

Title in English

PROBLEMS, DIRECTIONS AND MECHANISM OF THE QUALITY IMPROVEMENT OF TRAVEL PROVIDING SERVICES IN THE CONTEXT OF EUROPEAN REQUIREMENTS

English abstract

The study aims to the development of theoretical positions and practical recommendations on the need for coordination of research quality requirements, offered to consumers service level and standard of their actual ratings. Research has shown that consumers need such services, the characteristics of which would satisfy their needs and expectations. These needs and expectations reflected in the technical specifications for the services and generally considered the requirements of consumers. The degree of satisfaction albeit not the only indicator of the quality of the service, but is the most important criterion. Thus to each specific type of service consumer puts their specific requirements. As a rule, the vast majority of consumers do not match expectations with reality, that there are different possible inconsistencies in representations and expectations, which are called «gaps» and what it is, the stronger the negative reaction of the consumer. One of the main elements of the development of tourism enterprises in the process of creating and consumption of services is the need to agree the subjective quality requirements, offered customers by tourist service level standard services and its actual performance. In general, to eliminate the contradictions that cause consumer dissatisfaction with the quality of tourist services the company needs to take all measures to integrate quality management processes in the strategic management of the company. However, as the supporting processes must be applied: innovation; risk management; attract investment; assessment of the quality of tourist services by consumers. Improving the effectiveness and efficiency of the company, including the quality management system, is possible only through the involvement of all employees and support them. Bridging the gap will increase the quality of tourist services, reduce service capacity resources, and consequently increase competitiveness of tourism enterprises.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: управління, якість, туристична послуга, якість туристичних послуг, очікування споживача, задоволеність споживача, management, quality, tourist services, quality of travel services, consumer expectations, satisfaction of the consumer
УДК: 366.12
Бібліографічний опис: Кузьмак О. М. Проблеми, напрями та механізм підвищення якості надання туристичних послуг у контексті європейських вимог / О. М. Кузьмак, О. І. Кузьмак // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праці. - Рівне : НУВГП, 2018. - Вип. 1(81). - С. 13-23.
Тематики: Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2018 > Вісник 1
Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2018
Видання університету
Користувач, що депонує: С. Й. Гипчинська
Дата внесення: 24 Січ 2019 12:59
Останні зміни: 24 Січ 2019 12:59
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/13120
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року