Мальчик, М. В. та Адасюк, І. П. та Malchyk, M. V. та Adasiuk, I. P. (2020) ТАРГЕТИНГОВА РЕКЛАМА ЯК ІНСТРУМЕНТ ПРОСУВАННЯ БІЗНЕС-СТОРІНОК У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (3(91)). с. 127-136.
Text
Ve9112 (1).pdf Download(1MB) |
Анотація
У статті досліджено популярні сайти, соціальні мережі та види медійної інтернет-реклами. Розкрито зміст таргетингу як найбільш дієвого рекламного інструменту у соціальних мережах. Удосконалено таргетингові етапи та завдання у мережах «Фейсбук» та «Інстаграм». Розглянуто показники аналізу результативності таргетингової реклами з розкриттям економічної сутності кожного. Також впорядковано переваги та недоліки таргетингу за основними параметрами його налаштування.
Title in English
TARGET ADVERTISING AS A TOOL FOR PROMOTING BUSINESS PAGES IN THE SOCIAL NETWORKS
English abstract
In the article is explored popular sites, social networks and types of online media advertising. According to the analysis the most popular social networks are Facebook and Instagram. We explored the segments of media internetadvertising which often used in social media targeting. The content of targeting was disclosed as the most effective advertising tool in the social networks. Management and configuration of targeted advertising is provided in the advertising room «Ads Manager» of the social network Facebook. Instagram also has some ad settings that need improvement. Targeting on Facebook and Instagram begins of the analysis: sales market, competitors, target audience. So we have improved the targeting stages and tasks on Facebook and Instagram. There are three key stages: preparatory, targeting and final. The targeting’s indicators of the efficiency analysis have been considered. We've highlighted key metrics: frequency, impressions, budget, link conversions, conversion index and other. These indicators are available in the mode of adjusting the parameters of the advertising report and are automated in the advertising office. There are many indicators of analysis, but we have listed the most common in terms of practice using modern SMM agencies. Targeted advertising on social networks is relevant for all activities, forms of ownership and business size. Therefore, we have sorted out the advantages and disadvantages of the targeting according to the main parameters, such as management, audience, budget, detailed targeting, performance analysis. Advertising on social networks is promising in the market of Internet advertising and remains a platform for finding and buying the necessary product.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | таргетингова реклама, реклама, інтернет-реклама, соціальна мережа, рекламні інструменти, вебсайт, targeting advertising, advertising, internet-advertising, social network, advertising tools, website |
УДК: | 339.138 |
Бібліографічний опис: | Мальчик М. В. Таргетингова реклама як інструмент просування бізнес-сторінок у соціальних мережах / М. В. Мальчик, І. П. Адасюк // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2020. - Вип. 3(91). - С. 127-136. |
Тематики: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2020 > Вісник 3 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2020 Видання університету |
Користувач, що депонує: | С. Й. Гипчинська |
Дата внесення: | 11 Січ 2021 16:43 |
Останні зміни: | 11 Січ 2021 16:43 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/19455 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року