Впровадження алгоритму коригувальних та профілактичних заходів у процесі адаптивного фізичного виховання учнів з особливими потребами

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

Савлюк, С. та Кашуба, В. та Романова, В. та Афанасьєв, С. та Гончарова, Н. та Григус, І. та Готошскі, Р. та Випасняк, І. та Панчук, А. та Savliuk, S. та Kashuba, V. та Romanova, V. та Afanasiev, S. та Goncharova, N. та Grygus, I. та Gotowski, R. та Vypasniak, I. та Pаnchuк, A. (2020) Впровадження алгоритму коригувальних та профілактичних заходів у процесі адаптивного фізичного виховання учнів з особливими потребами. Теорія та методика фізичного виховання (20(1)). с. 4-11.

[img] Text
13.zax.pdf

Download(350kB)

Анотація

Метою дослідження є наукове обґрунтування алгоритму впровадження коригувальних та профілактичних заходів у процесі адаптивного фізичного виховання дітей. Матеріали та методи. В експерименті брали участь 28 десятирічних дітей із вадами зору і порушеннями постави. Були використані такі методи: теоретичний аналіз, педагогічний експеримент, візуальний скринінг постави, фотографія, тестування, методи математичної статистики. Результати. Під час впровадження алгоритму коригувальних та профілактичних заходів у процесі адаптивного фізичного виховання дітей із вадами зору з постуральними порушеннями в експериментальній групі спостерігалось статистично значуще (p <0,05) поліпшення показників біогеометричної постави та фізичних характеристик. Висновки. Результати досліджень підтвердили ефективність розробленого алгоритму коригувальних та профілактичних заходів, а саме: поліпшення біогеометричного профілю постави та підвищення рівня фізичних якостей дітей із вадами зору з постуральними порушеннями. Наприкінці експерименту з трансформацією на основі оцінки біогеометричного профілю постави було визначено, що десятирічні діти з вадами зору зі сколіотичною поставою або круглою спиною покращували свої показники від нижче середнього до вище середнього рівня; показники витривалості на міцність від базового до проміжного та достатнього рівня рухової готовності; статичні показники рівноваги від базового та низького до середнього та вище середнього рівня.

Title in English

Implementation of the Algorithm for Corrective and Preventive Measures in the Process of Adaptive Physical Education of Pupils with Special Needs

English abstract

Purpose. The research has developed and substantiated the algorithm for implementation of corrective and preventive measures in the process of adaptive physical education of pupils with special needs (visually impaired children with postural disorders). Materials and methods. Twenty-eight ten-year-old visually impaired children with postural impairments (scoliotic posture or round back) participated in the experiment. Theoretical analysis, synthesis and generalization of scientific literature, Internet resources, pedagogical experiment, visual posture screening (Bibyk, Kashuba, Nosova, 2012), photography, testing, methods of mathematical statistics. Results. The developed algorithm of corrective and preventive measures corresponds to the aim, objectives, conditions, principles, forms, didactics, control measurements, and criteria of effectiveness. During the implementation of the algorithm for corrective and preventive measures in the process of adaptive physical education of visually impaired children with postural disorders in the experimental group, there was a statistically significant (p <0.05) improvement of the indicators of the posture biogeometric profile and physical characteristics: strength endurance at significance level p <0.05 and vertical body strength at significance level p <0.05 and p <0.01. Conclusions. The results of the researches have confirmed the effectiveness of the developed algorithm for corrective and preventive measures, namely: improvement of the posture bio-geometric profile and increase in the level of physical qualities of visually impaired children with postural disorders. Quantitative changes at the level of p <0.05 and p <0.01 of the studied indicators, harmonious development of the individuals, and successful social adaptation in communication with healthy peers prove the effectiveness of the algorithm. At the end of the transformation experiment, based on the assessment of the posture biogeometric profile, it was determined that ten-year-old visually impaired children with a scoliotic posture or round back improved their indicators from below-average to above-average level; strength endurance indicators from basic to intermediate and sufficient level of motor readiness; static equilibrium indicators from basic and low to medium and above-average level.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: корекція, профілактичні заходи, порушення постави, діти, порушення зору, фізичне виховання, correction, preventive measures, posture disorder, children, visual impairment, physical education
Бібліографічний опис: Implementation of the Algorithm for Corrective and Preventive Measures in the Process of Adaptive Physical Education of Pupils with Special Needs / S. Savliuk, V. Kashuba, V. Romanova [etc.] // Теорія та методика фізичного виховання. - Т. 20, № 1. - С. 4-11.
Тематики: За напрямами > Усі спеціальності
Користувач, що депонує: С. В. Бойчук
Дата внесення: 08 Лют 2021 16:37
Останні зміни: 08 Лют 2021 16:37
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/19701
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року