Силабус навчальної дисципліни “Історія стародавнього світу” для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) освітнього ступеня, спеціальності 014.03 «Cередня освіта (Історія)» освітньо-професійної програми «Cередня освіта (Історія)»

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

07-03-18S Олексін, Ю. П. та Шевчук, Т. Є. (2021) Силабус навчальної дисципліни “Історія стародавнього світу” для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) освітнього ступеня, спеціальності 014.03 «Cередня освіта (Історія)» освітньо-професійної програми «Cередня освіта (Історія)». [Силабус]

[img] Text
07-03-18S.pdf

Download(892kB)

Анотація

Серед історичних дисциплін, які допомагають реконструювати минуле людства, одне з чільних місць належить «Історії стародавнього світу». Саме вона дає змогу отримати відомості про життя, суспільну діяльність та культуру давнього населення різних країн та регіонів у далекі часи. «Історія стародавнього світу» вивчає минуле людства та закономірності його розвитку. Дисципліна «Історія стародавнього світу» складається із 3-х змістових модулів: історія країн Стародавнього Сходу, історія Стародавньої Греції та Історії Стародавнього Риму. Хронологічно дисципліна охоплює періоди: - з кінця IV тис. до н.е. по V ст. н.е. (історія країн Стародавнього Сходу). Дисципліна яка вивчає в соціально-економічному і політичному плані формування, становлення, розквіт і занепад суспільств і держав давньосхідної цивілізації, її культуру та духовність); - з кінця ІІІ тис. до н.е. до кінця І тис. до н.е. (історія Стародавньої Греції, яка розглядає розвиток соціально-економічних, рабовласницьких відносин, становлення і розвиток полісної системи, грецької колонізації, досягнення культури цієї античної цивілізації); - з VIII ст. до н.е. до кінця V ст. н.е. історія Стародавнього Риму, що вивчає весь комплекс рабовласницьких відносин, соціально-економічного, політичного, військового та культурного розвитку розвитку царського періоду, доби республіки та імперії римської цивілізації, проблеми її кризи та загибелі. Метою викладання навчальної дисципліни «Історія стародавнього світу» є: - сформувати у студентів ґрунтовні знання і компетентності з розуміння форм існування і типів давніх цивілізацій, закономірностей їх розвитку, закономірного зв'язку історії Стародавнього Сходу з історією античних цивілізацій, а також важливість діалогу культур стародавніх цивілізацій; - набуття студентами теоретичних і практичних знань й компетентностей з вивчення, становлення, особливостей соціально-економічного, політичного, військового, культурного і духовного розвитку та кризи давньо-східної, грецької та римської цивілізацій, причин і наслідків їх загибелі та впливу на подальший хід світової історії і сьогодення. Завдання навчальної дисципліни «Історія Стародавнього Світу» обумовлені методичним процесом «сприйняття – усвідомлення – застосування» знань: - відобразити основні чинники формування, функціонування та еволюції стародавніх цивілізацій, виявити їх особливі риси та взаємозв'язки; - проаналізувати економічні, соціальні, політичні та культурно-етнічні характеристики функціонування стародавніх держав; - визначити особливості становлення держав та їх політичного розвитку в окремих регіонах Стародавнього Сходу, Греції та Риму; - виявити загальні та особливі риси розвитку стародавніх держав; - виробити вміння та навички самостійної роботи студентів із джерелами та історичним матеріалом, науковою літературою та періодичними виданнями, монографічною літературою. Очікувані результати навчання: студенти повинні знати: – хронологію та періодизацію історії Стародавнього Сходу, Греції та Риму. – спеціальну термінологію; - головні закономірності й особливості виникнення, розвитку й загибелі античних суспільств: - типологію держав Стародавнього Сходу, Греції та Риму: - зміст важливих реформ у країнах давньо-східної та греко-римської цивілізацій; - культурні надбання та суть релігій в суспільствах стародавнього світу; - основні віхи життя й діяльності найвизначніших історичних постатей; - причини й наслідки загибелі давньо-східної та греко-римської цивілізацій. Студенти повинні вміти: – працювати з джерелами та літературою вивчення історії стародавнього світу; –– порівнювати побут, житло, одяг, повсякдення та звичаї людей античних суспільств; - описувати пам’ятки мистецтва та культури античної епохи; - аналізувати соціально-політичні й економічні процеси, що відбувалися в період стародавньої історії, уміти співставляти регіони давніх Сходу, Греції та Риму; - вільно володіти набутими знаннями, формулювати думки, робити висновки, вести дискусії, аргументувати власні судження з проблем історії стародавнього світу; - розробляти уроки, тематика яких передбачена шкільною програмою «Історія Стародавнього світу»; - володіти історичною картою, працювати з контурною картою, сайтами електронної мережі зі стародавньої історії; – спираючись на вимоги програми, відбирати для уроків історії найважливіші факти й поняття з курсу; – використовувати свої знання з історії стародавнього світу у виховній роботі, для організації позакласної пошукової роботи з учнями. Використовуються такі методи викладання та технології:, обговорення, диспути, презентації, міні-лекції, ситуаційні дослідження, моделювання професійної діяльності тощо.

Title in English

SYLLABUS academic discipline Нistory of the ancient world ОК 17 Code in Educational Program Educational level: first (bachelor's) 01 Field of knowledge: Education / Pedagogy 014.03 Field of study: Secondary education (History) Educational Program: Secondary education (History)

Тип елементу : Силабус
Ключові слова: 07-03-18S, історія стародавнього світу
Шифр: 07-03-18S
Тематики: Шифр галузі знань > 1 Освіта/Педагогіка > 14.03 Середня освіта (Історія)
Підрозділи: Навчально-науковий інститут економіки та менеджменту > Суспільних дисциплін
Користувач, що депонує: libr_1 Г. Д. Рожанчук
Дата внесення: 28 Груд 2021 12:06
Останні зміни: 28 Груд 2021 12:06
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/22344
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року