Безтелесна, Л. І. та Матвійчук, Ю. В. та Beztelesna, L. I. та Matviіchuk, Y. V. (2022) ЕМОЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ ЯК ІНСТРУМЕНТ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЗРОСТАННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ БІЗНЕСУ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (2(98)). с. 3-12.
Text
Ve981 (1).pdf Download(194kB) |
Анотація
Доведено, що в сучасних умовах наростання конкуренції бізнес змушений використовувати інноваційний інструмент – емоційний менеджмент для забезпечення зростання його продуктивності. Зазначено, що в основі емоційного менеджменту лежить емоційний інтелект, використання якого допомагає бізнес-менеджеру створити комфортний колектив і виконувати поставлені завдання. Розкрито види емоцій та форми їх прояву, відображено механізм управління емоціями. Запропоновано формальні ознаки, за якими можна моніторити соціально-психологічний клімат (емоції) в колективі та способи їх трансформації.
Title in English
EMOTIONAL MANAGEMENT AS A TOOL TO ENSURE BUSINESS PRODUCTIVITY GROWTH
English abstract
It is proved that in modern conditions of increasing competition, business is forced to use an innovative tool – emotional management to ensure the growth of its productivity. It is noted that the basis of emotional management is emotional intelligence, the use of which helps the business manager to create a comfortable team and perform tasks. It has been found that the best incentive for employees to work is to stimulate their interest in it, which generates enthusiasm, which is reflected in productivity. It has been established that the greater the interest in work among employees, the greater the dynamics of productivity growth. It was established that the main task of the manager is to set such goals and tasks for employees that they will be interested in achieving. The manager is obliged to choose a motivational key for each employee. The types of emotions and forms of their manifestation are revealed. The emotion management mechanism is reflected, it involves the use of management tools, namely: situational and strategic. The use of situational involves the expression of an immediate emotional reaction to emerging events and the control of the reaction in response. Strategic management is based on the conscious experience of each moment and the analysis of emotions. Formal features that can be used to monitor the socio-psychological climate (emotions) in the team and ways to transform them are proposed. It has been proven that the manifestation of conflicts in the team is not necessarily a problem for the manager. The main thing is to determine the type of conflict and it can be resolved with the involvement of mediators. Using a color scheme, the types of people are displayed and the manifestation of emotions of each of them and ways to overcome negative ones that cause stress are shown. Suggested techniques for coping with stress that a manager can apply.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | емоційний менеджмент; емоційний інтелект; емоції; соціально-психологічний клімат; ситуативний менеджмент; стратегічний менеджмент; emotional management; emotional intelligence; emotions; socio-psychological climate; situational management; strategic management |
УДК: | 338 |
Бібліографічний опис: | Безтелесна Л. І. Емоційний менеджмент як інструмент забезпечення зростання продуктивності бізнесу / Л. І. Безтелесна, Ю. В. Матвійчук // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2022. - Вип. 2(98). - С. 3-12. |
Тематики: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2022 > Вісник 2 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2022 Видання університету |
Користувач, що депонує: | С. Й. Гипчинська |
Дата внесення: | 30 Вер 2022 12:25 |
Останні зміни: | 30 Вер 2022 12:25 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/24361 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року