Сорока, В. С. та Клімова, А. В. та Корбутяк, В. І. та Клімов, С. В. та Лагоднюк, О. А. та Soroka, V. S. та Klimova, A. V. та Korbutiak, V. I. та Klimov, S. V. та Lahodniuk, О. А. (2022) АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ ЯК ЕЛЕМЕНТ ВНУТРІШНЬОЇ СИСТЕМИ ЯКОСТІ – ДОСВІД ТА ПЕРСПЕКТИВИ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (2(98)). с. 245-261.
Text
Ve9822 (1).pdf Download(737kB) |
Анотація
Поступове входження України до Європейського простору освіти і науки потребує проведення реформ, які активно впроваджуються з 2014 року. Розбудова зовнішньої і внутрішньої систем якості передбачає, зокрема, і розвиток культури нульової терпимості до проявів порушення академічної доброчесності. На рівні держави відбулося законодавче закріплення правил та норм дотримання академічної доброчесності кожним учасником освітнього процесу, уточнено види порушень академічної доброчесності та відповідальність за її порушення. Враховуючи надання закладам вищої освіти України широкої академічної автономії питання розвитку системи забезпечення академічної доброчесності та розробки інституційних механізмів встановлення відповідальності за її порушення потребує від закладів освіти самостійного створення системи та локальних документів, що унормовують питання побудови власних політик у формуванні цінностей, традицій, норм та підходів до встановлення відповідальності. У цій статті описано досвід у розбудові політики академічної доброчесності Національного університету водного господарства та природокористування, який є учасником проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» й здійснює напрацювання власної інституційної моделі побудови механізмів дотримання академічної доброчесності усіма учасниками освітнього процесу. В основу моделі закладено високий імідж навчання через прозоре оцінювання навчальних досягнень, забезпечення безперешкодного спілкування «студент – викладач», застосування електронних сервісів та системи антиплагіату в освітньому процесі. Досліджено основні виклики, з якими стикається заклад вищої освіти, та визначено перспективи подальшої розбудови академічної доброчесності як одного з чинників, що формує внутрішню систему якості вищої освіти.
Title in English
ACADEMIC INTEGRITY AS PART OF THE INTERNAL QUALITY ASSURANCE SYSTEM: EXPERIENCE AND PROSPECTS
English abstract
Ukraine’s gradual accession to the European Education Area requires a number of reforms, which have been actively implemented since 2014. The development of external and internal quality assurance systems involves the development of a culture of zero tolerance for manifestations of academic dishonesty. At the national level, there were the rules and norms of academic integrity legislated to be observed by each participant of the educational process, as well as the types of violations of academic integrity and the responsibility for its violation were specified. Given the provision of higher academic autonomy to higher education institutions of Ukraine, the development of the system of academic integrity and of institutional mechanisms for establishing responsibility for its violation fosters educational institutions to independently create a system and develop local documents that regulate their own policies in shaping values, traditions, norms and approaches to establishing responsibility. This article describes the experience in developing the policy of academic integrity of the National University of Water and Environmental Engineering, which is a participant in the project «Initiative of Academic Integrity and Quality of Education» and develops its own institutional model of building mechanisms for academic integrity by all participants. The model is based on a high image of learning through transparent assessment of academic achievement, ensuring unimpeded student – teacher communication, use of electronic services and anti-plagiarism systems in the educational process. The main challenges faced by the institution of higher education are studied, and the prospects for further development of academic integrity as one of the factors that shape the internal quality system of higher education are identified.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | академічна доброчесність; вища освіта; електронні сервіси навчання; заклад вищої освіти; інституційні механізми; моніторинг якості освіти; незалежне оцінювання; опитування здобувачів; освітнє середовище; плагіат; система якості освіти; academic integrity; higher education; e-learning services; higher education institution; institutional mechanisms; monitoring of education quality; independent evaluation; survey of applicants; educational environment; plagiarism; education quality system |
УДК: | 333:378.018 |
Бібліографічний опис: | Академічна доброчесність як елемент внутрішньої системи якості – досвід та перспективи / В. С. Сорока, А. В. Клімова, В. І. Корбутяк [та ін.] // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2022. - Вип. 2(98). - С. 245-261. |
Тематики: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2022 > Вісник 2 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2022 Видання університету |
Користувач, що депонує: | С. Й. Гипчинська |
Дата внесення: | 03 Жов 2022 12:22 |
Останні зміни: | 03 Жов 2022 12:22 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/24404 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року