05-01-282М Фурман, В. М. та Мороз, О. С. (2023) Методичні вказівки для виконання практичних та самостійних робіт з освітньої компоненти «Моніторинг ґрунтів» для здобувачів вищої освіти другого (магістерського) рівня за освітньо-науковою програмою «Агрохімія і ґрунтознавство» та освітньо-професійною програмою «Агрохімія і ґрунтознавство» спеціальності 201 «Агрономія» денної та заочної форм навчання з елементами дуальної освіти. [Методичне забезпечення]
Text
05-01-282М.pdf Download(1MB) |
Анотація
Грунт – це найбільш малорухоме природне середовище порівняно, наприклад, з атмосферою або поверхневими водами. Міграція забруднювальних речовин в ґрунті відбувається відносно повільно. Як наслідок, високі рівні забруднення ґрунтів деякими речовинами локалізуються в місцях їх викиду у зовнішнє середовище. Окрім того, можлива поступова зміна хімічного складу ґрунтів, порушення єдності геохімічного середовища та живих організмів. В Україні розроблена концепція ґрунтового моніторингу, згідно з якою мета моніторингу - отримання інформації для вироблення управлінських рішень щодо стабілізації і поліпшення якості ґрунтів, екологізації землеробства та досягнення кінцевого результату - розширеного відтворення ґрунтової родючості. Зараз в Україні служба ґрунтового моніторингу формується в межах державної системи моніторингу довкілля. До її завдань входить періодичний контроль динаміки основних ґрунтоутворювальних процесів фізичних, хімічних, біологічних та інших у природних умовах при накладанні антропогенного навантаження. Метою викладання освітньої компоненти „Моніторинг ґрунтів” є ознайомлення здобувачів вищої освіти з принципами, завданнями, методами, періодичністю ґрунтового моніторингу, критеріями та показниками, що контролюються. Основні завдання освітньої компоненти "Моніторинг ґрунтів": ознайомлення з правовою основою моніторингу земель та ґрунтів в Україні; засвоєння методичних підходів до формування мережі стаціонарних пунктів спостережень за станом ґрунтів; оволодіння навичками інтерпретації результатів ґрунтового моніторингу для розробки управлінських рішень. У результаті вивчення освітньої компоненти здобувач повинен знати: види, рівні та об'єкти ґрунтового моніторингу; процеси, показники та методи проведення ґрунтового моніторингу; структуру служби ґрунтового моніторингу в Україні; методичні підходи до проведення агрохімічного обстеження ґрунтів та агрохімічної паспортизації земельної ділянки (поля); •методи оцінки, прогнозування та управління агрохімічним станом ґрунтів. У результаті вивчення освітньої компоненти здобувач повинен вміти: оцінювати фактичний агроекологічний стан ґрунтів за сукупністю агрохімічних, біологічних, токсикологічних показників; прогнозувати розвиток деградаційних ґрунтових процесів на перспективу; виявляти реальні і потенційні джерела забруднення ґрунтів агрохімічними токсикантами; складати екологічні паспорти на угіддя всіх типів землекористування; розробляти заходи щодо попередження розвитку деградаційних процесів та покращення стану ґрунтів; розробляти рекомендації щодо раціонального використання агрохімікатів для забезпечення виробництва сільськогосподарської продукції.
Тип елементу : | Методичне забезпечення |
---|---|
Ключові слова: | 05-01-282М, моніторинг ґрунтів, моніторинг, ґрунти, дефляція, деградація ґрунтів, деградація, гумус, баланс гумусу |
Шифр: | 05-01-282М |
За видами робіт: | Практичні (семінарські) заняття, Самостійна робота |
Тематики: | Шифр галузі знань > 20 Аграрні науки та продовольство Шифр галузі знань > 20 Аграрні науки та продовольство > 201 Агрономія |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут агроекології та землеустрою > Агрохімії, ґрунтознавства та землеробства |
Користувач, що депонує: | libr_1 Г. Д. Колюхова |
Дата внесення: | 11 Жов 2023 10:04 |
Останні зміни: | 11 Жов 2023 10:04 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/27721 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року