Мальчик, М. В. та Созонюк, Т. В. (2023) ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ РЕФЛЕКСИВНОГО УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (3(103)). с. 144-155.
Text
Ve10314.pdf Download(264kB) |
Анотація
У статті досліджено теоретико-методичні аспекти рефлексивного управління маркетинговою діяльністю підприємства, зокрема, відображено особливості розвитку окремих складових маркетингової парадигми організації діяльності підприємства. Визначено, що потребує певного доопрацювання перенесення ідей та принципів рефлексивного менеджменту саме на організацію маркетингової діяльності підприємства, оскільки орієнтація на зазначені принципи дозволяє досягти особливих переваг в діяльності підприємства, що функціонує в умовах економіки знань та поширення впливу інформаційно-комунікаційних технологій. Обґрунтовано, що сутність нової парадигми ефективного маркетингового управління полягає в проактивній позиції підприємства по відношенню до ринку, завдання стратегічного управління полягає у реалізації економічних інтересів підприємства у стратегічній перспективі шляхом задоволення існуючих та прийдешніх потреб споживачів при ринковому обміні. Виділено головну ознаку рефлексивного управління маркетинговою діяльністю підприємства: передачу інформації, що не обмежує вибір об’єкта управління, проте впливає на результат ухвалення рішення. Рефлексивний підхід базується на вивченні процедур ухвалення рішень відповідно до когнітивного механізму сприйняття та інтерпретації інформації економічними агентами та, на відміну від інших підходів, дозволяє змінювати структуру інформованості споживачів у процесі ухвалення рішень про придбання продуктів із використанням маловитратних методів інформаційного управління. Поєднання ідей рефлексивного управління та маркетингової концепції дало змогу сформувати концепцію системно-рефлексивного маркетингу. Системно-рефлексивний маркетинг – маркетинг, в якому управління здійснюється шляхом системного розподілу інтересів суб’єктів ринкових відносин, а узгодження інтересів здійснюється з позиції рефлексивного маркетингового керуючого. Вирішення проблем сучасного маркетингу полягає у наданні нового змісту маркетингової концепції, що зводиться до впровадження в теорію та практику маркетингу поняття саме рефлексії. Рефлексивний маркетинг полягає в реалізації інтересів сторін шляхом прояснення, актуалізації або формування інтересів сторін, що призводить до самореалізації інтересів. Рефлексивний маркетинг сприяє підвищенню ефективності узгодження інтересів, тобто ринкових механізмів.
Title in English
THEORETICAL AND METHODOLOGICAL ASPECTS OF REFLEXIVE MANAGEMENT OF MARKETING ACTIVITIES OF AN ENTERPRISE
English abstract
The article examines the theoretical and methodological aspects of the reflexive management of the enterprise’s marketing activities, in particular, the peculiarities of development of individual components of the marketing paradigm of the organization of enterprise activities are reflected. It is determined that the transfer of ideas and principles of reflective management to the organization of marketing activities of an enterprise requires some refinement, since focusing on these principles allows achieving special advantages in the activities of an enterprise operating in the knowledge economy and the spread of the influence of information and communication technologies. It is proved that the essence of the new paradigm of effective marketing management is the proactive position of the enterprise in relation to the market, the task of strategic management is to realize the economic interests of the enterprise in the strategic perspective by meeting the existing and future needs of consumers in the market exchange. The main feature of the reflexive management of the enterprise’s marketing activities is allocated: the transfer of information that does not limit the choice of the object of management, but affects the outcome of decision-making. The reflexive approach is based on the study of decision-making procedures in accordance with the cognitive mechanism of perception and interpretation of information by economic agents and, unlike other approaches, allows changing the structure of consumer awareness in the process of making decisions about the purchase of products using low-cost methods of information management. The combination of the ideas of reflexive management and the marketing concept allowed to form the concept of system-reflexive marketing. Systemic-reflexive marketing is marketing in which management is carried out through the systematic distribution of interests of market relations subjects, and the coordination of interests is carried out from the position of a reflexive marketing manager. The solution to the problems of modern marketing is to give a new meaning to the marketing concept, which is reduced to the introduction of the concept of reflection into the theory and practice of marketing. Reflexive marketing is the realization of the interests of the parties by clarifying, actualizing or shaping the interests of the parties, which leads to the self- realization of interests. Reflective marketing helps to increase the effectiveness of the coordination of interests, i.e. market mechanisms.
Тип елементу : | Стаття |
---|---|
Ключові слова: | рефлексивне управління; маркетингова діяльність; ухвалення рішень; підприємство; системно-рефлексивний маркетинг; reflexive management; marketing activity; decision-making; enterprise; system-reflexive marketing |
УДК: | 339.138 |
Бібліографічний опис: | Мальчик М. В. Теоретико-методичні аспекти рефлексивного управління маркетинговою діяльністю підприємства / М. В. Мальчик, Т. В. Созонюк // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2023. - Вип. 3(103). - С. 144-155. |
Тематики: | Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2023 > Вісник 3 Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2023 Видання університету |
Користувач, що депонує: | С. Й. Гипчинська |
Дата внесення: | 15 Січ 2024 11:47 |
Останні зміни: | 15 Січ 2024 11:47 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/28799 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року