07-03-458М Прищепа, Б. А. (2024) Методичні вказівки до підготовки до проходження навчальної археологічної практики з навчальної дисципліни «Археологія» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня за освітньо-професійною програмою 014.03 «Середня освіта (Історія)» предметної спеціальності «Історія» денної і заочної форми навчання. [Методичне забезпечення]
Text
07-03-458М.pdf Download(874kB) |
Анотація
Одним із найважливіших видів учбового процесу, покликаного готувати майбутніх фахівців до практичної роботи, підвищувати рівень їх професійної підготовки, забезпечувати набуття навичок роботи в трудових колективах є виробнича практика. Навчальна археологічна практика є обов’язковим компонентом (ОК 039) освітньо- професійної програми «Середня освіта (Історія)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти і складовою частиною знань, необхідних для підготовки вчителів історії для загальної середньої школи. Цей освітній компонент поглиблює теоретичні знання та закладає основи практичної діяльності здобувачів вищої освіти як дослідників історії рідного краю, а також розуміння багатогранності історичних процесів на території українських земель. Згідно навчального плану студенти спеціальностей 014 «Середня освіта (Історія)» навчально-наукового інституту економіки та менеджменту Національного університету водного господарства та природокористування проходять навчальну археологічну практику. Її метою є ознайомлення з археологічними пам’ятками, колекціями археологічних знахідок, набуття навичок роботи в археологічних експедиціях, ознайомлення з основними напрямками діяльності науковців під час польових досліджень, закріплення знань з курсу «Археологія». У ході польової археологічної практики студенти знайомляться з методикою археологічних розвідок і розкопок, прийомами фіксації виявлених об’єктів та індивідуальних знахідок. Ці питання включені до чотирьох пропонованих тем. У них, поруч з детальним розглядом основних пунктів плану кожного практичного заняття, необхідно також виконати індивідуальні завдання з елементами науково-дослідної роботи студентів. Пропоновані методичні рекомендації покликані допомогти студентам оволодіти основними навичками ведення археологічних досліджень. Для цього до кожної з тем, вміщених нижче, рекомендується відповідна навчальна і наукова література, яку необхідно ретельно опрацювати, приступаючи до з’ясування окремих питань кожної теми. Тут же подаються конкретні методичні вказівки, в яких висвітлюються матеріали по кожній темі. Отже, дані методичні рекомендації виступають до певної міри, як самостійний посібник, за яким, поряд з іншою літературою, студенти мають можливість засвоїти характерні особливості пам’яток різних періодів і різних археологічних культур, основні методи і прийоми проведення розвідок і розкопок різних типів пам’яток археології: стоянок, поселень, селищ, городищ, міст, ґрунтових і курганних могильників, навчитися вести польову документацію та опрацьовувати здобуті матеріали. Набуті знання необхідні майбутньому історику для педагогічної і краєзнавчої роботи, для проведення невеликих рятівних робіт в зоні будівництва чи меліорації, для керівництва шкільним археологічним гуртком і при створені шкільного краєзнавчого музею, для пропаганди культурної спадщини України.
Тип елементу : | Методичне забезпечення |
---|---|
Ключові слова: | 07-03-458М, археологія, археологічна практика |
Шифр: | 07-03-458М |
За видами робіт: | Практика |
Тематики: | Шифр галузі знань > 1 Освіта/Педагогіка Шифр галузі знань > 1 Освіта/Педагогіка > 14.03 Середня освіта (Історія) |
Підрозділи: | Навчально-науковий інститут економіки та менеджменту > Суспільних дисциплін |
Користувач, що депонує: | libr_1 Г. Д. Колюхова |
Дата внесення: | 19 Лют 2024 11:40 |
Останні зміни: | 19 Лют 2024 11:40 |
URI: | http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/29440 |
Перегляд елементу |
Завантажень
Завантажень за місяць протягом останнього року