ФАКТОРИ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ВИХОДУ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ НА МІЖНАРОДНІ РИНКИ

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

Толчанова, З. О. та Кравчук, І. М. (2024) ФАКТОРИ МАРКЕТИНГОВОЇ СТРАТЕГІЇ ВИХОДУ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ НА МІЖНАРОДНІ РИНКИ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (2(106)). с. 248-257.

[img] Text
Ve10623.pdf

Download(225kB)

Анотація

У статті систематизовано основні фактори формування маркетингової стратегії виходу вітчизняних підприємств на міжнародні ринки. Встановлено, що попри сучасні тенденції популярності онлайн-торгівлі, в окремих країнах Європейського Союзу продовжує домінувати офлайн- торгівля через торгові центри. Досліджено, що при формуванні маркетингової стратегії важливе місце посідає цінова політика, при формуванні якої потрібно враховувати, що європейці скорочують витрати на споживчі технології та товари через високу інфляцію та здорожчання енергоносіїв. Зазначено, що ключовим фактором при формуванні маркетингової стратегії є репутація вітчизняної продукції серед європейських споживачів. Доведено, що індивідуальність, стійкість та врахування екологічних аспектів – важливі чинники у виборі споживачами товарів. Зроблено висновок про те, що розуміння цих чинників дозволить підприємствам краще адаптуватися до ринкових умов, вибрати правильну продукцію та ефективно спрямувати рекламні зусилля для досягнення конкурентоспроможності на європейському ринку.

Title in English

FACTORS OF THE MARKETING STRATEGY OF DOMESTIC ENTERPRISES ON THE INTERNATIONAL MARKETS

English abstract

The article systematizes the main factors of formation of the marketing strategy for the entry of domestic enterprises into international markets. It is proven that the formation of a marketing strategy gives the enterprise the opportunity to systematically plan actions on the market, based on the analysis of internal and external factors that affect its activity. It is well- founded that entering international markets requires a review of the marketing strategy, taking into account various factors, without taking into account domestic products on these markets will be uncompetitive. It is noted that an important task in the process of European integration is the export of Ukrainian goods to foreign markets. It is determined that despite the current trends in the popularity of online trading, offline trade through shopping centers continues to dominate in some countries of the European Union. The isolation of these differences indicated the need to study the dynamics and structure of shopping areas in order to identify the factors influencing this situation. It is researched that in the formation of a marketing strategy, an important place is occupied by pricing policy, in the formation of which it is necessary to take into account that Europeans reduce spending on consumer technologies and goods due to high inflation and rising energy prices. It is noted that the key factor in the formation of a marketing strategy is the reputation of domestic products among European consumers. It is proved that individuality, sustainability and consideration of environmental aspects are important factors in the choice of goods by consumers. It is concluded that understanding these factors will allow enterprises to better adapt to market conditions, choose the right products and effectively direct advertising efforts to achieve competitiveness in the European market.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: маркетингова стратегія; вихід на міжнародний ринок; управління маркетингом; фактори маркетингової стратегії; marketing strategy; access to the international market; marketing management; marketing strategy factors
УДК: 658.8:339.5
Бібліографічний опис: Толчанова З. О. Фактори маркетингової стратегії виходу вітчизняних підприємств на міжнародні ринки / З. О. Толчанова, І. М. Кравчук // Вісник НУВГП. Економічні науки : зб. наук. праць. - Рівне : НУВГП, 2024. - Вип. 2(106). - С. 248-257.
Тематики: Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2024 > Вісник 2
Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2024
Видання університету
Користувач, що депонує: С. Й. Гипчинська
Дата внесення: 12 Лист 2024 11:18
Останні зміни: 12 Лист 2024 11:18
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/31549
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року