ВЗАЄМОДІЯ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ: ДОСВІД ВІТЧИЗНЯНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

Олійник, Олена Олександрівна та Oliinyk, O. O. (2016) ВЗАЄМОДІЯ ЗІ СТЕЙКХОЛДЕРАМИ: ДОСВІД ВІТЧИЗНЯНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ. Вісник Національного університету водного господарства та природокористування (2(74)). с. 166-174.

[img]
Перегляд
Text
Ve7418 зах.pdf

Download(130kB) | Перегляд

Анотація

В статті досліджено підходи до визначення стейкхолдерів організації. Розкрито принципи партнерських відносин організації з її стейкхолдерами. Проаналізовано трактування сутності та формування карти стейкхолдерів суб’єктами господарювання України. Обґрунтовано необхідність налагодження ефективної взаємодії з стейхолдерами на засадах соціальної відповідальності вітчизняними організаціями.

Title in English

INTERACTING WITH STAKEHOLDERS: EXPERIENCE OF NATIONAL ENTERPRISES

English abstract

The article examines the concept of "stakeholders" and approaches to its interpretation. The research reveals the stakeholders' definition, as well as their classification. The author determines that the formation of the interaction with stakeholders is a key feature of corporate social responsibility. Regular dialogue with stakeholders can facilitate better understanding of their expectations and enables using targeted approach to the corporate social responsibility development and implementation. This can help the parties involved to achieve their goals and to solve the issues that none of the parties can resolve on their own. The given research demonstrates the principles of partnership with stakeholders. The article analyses the interpretation of the stakeholder map concept essence and the formation of the map by the entities of Ukraine. The researcher also substantiates the necessity of establishing effective cooperation of national organizations with stakeholders basing on the social responsibility principles. Furthermore, the scholar proves that effective interaction with stakeholders is an effective management tool in the process of improving the performance of economic activity and competitiveness of the organization.

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність, діалог, взаємодія, стейкхолдери, зацікавлені сторони, corporate social responsibility, dialogue, interaction, stakeholders, interested parties
УДК: 659.4
Бібліографічний опис: Олійник О. О. Взаємодія зі стейкхолдерами: досвід вітчизняних організацій / О. О. Олійник // Вісник НУВГП. Економіка : зб. наук. праць. – Рівне : НУВГП, 2016. – Вип. 2(74). – С. 166-174.
Тематики: Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2016 > Вісник 2
Видання університету > Вісник НУВГП > серія "Економічні науки" > 2016
Користувач, що депонує: С. В. Бойчук
Дата внесення: 03 Бер 2017 08:18
Останні зміни: 29 Бер 2017 08:17
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/5812
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року