Психосемантичні особливості сприйняття рекламних відеороликів

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року

Шамне, А. В. та Доцевіч, Т. І. та Акімова, А. О. та Shamne, A. V. та Dotsevych, T. І. та Akimova, А. О. (2019) Психосемантичні особливості сприйняття рекламних відеороликів. Psycholinguistics. Психолінгвістика. Психолингвистика (25(1)). с. 384-408.

[img]
Перегляд
Text
Акімова А.О. Психосемантичні особливості сприйняття рекламних відеороликів зах.pdf

Download(1MB) | Перегляд

Анотація

У статті представлено результати дослідження психосемантичних особливостей сприйняття рекламних відеороликів в підлітковому та юнацькому віці (на прикладі учнів ліцею та студентів вищого навчального закладу України). Сучасна реклама розглядається як суспільний і соціально-психологічний феномен, який моделює не тільки поведінку, а й цінності, норми, установки молодого покоління. Методологічною основою емпіричного дослідження стали наукові основи експериментальної психосемантики. Мета дослідження полягала в реконструкції семантичних просторів та індивідуальної системи значень, через призму якої відбувається сприйняття реклами підлітками та юнаками різної статі. Психосемантичне дослідження здійснювалося в три етапи: шкалювання об’єктів реклами (на основі методу семантичного диференціала), побудова семантичних просторів рекламних відеороликів та інтерпретація отриманих результатів. В якості об’єктів оцінки обрано п’ять рекламних відеороликів різних типів (мультиплікаційний ролик «Отривін» з комп’ютерною графікою і спецефектами; музичний ролик «Пантін» за участю акторів та з закадровим дикторським текстом; ролик інформаційного типу «Хілак-форте» з закадровим дикторським текстом; рекламний ролик «Samsung» з використанням знаменитості; сюжетний музичний ролик «Банк Райффайзен» з акторами та з закадровим дикторським текстом). Здійснено порівняльний аналіз психосемантичних просторів цих об’єктів і визначено вікові і гендерні особливості їх сприйняття в підлітковому та юнацькому віці. В якості основних смислових вісей психосемантичного сприйняття найбільш привабливого відеоролика (на прикладі відеоролика «Банк Райффайзен») виділено наступні фактори: «Довіра (недовіру) до реклами» (показники СД «правдивий – неправдивий», «інформативний – малоінформативний», «розумний – нерозумний»); «Емоційна привабливість (непривабливість) реклами» (показники СД «привабливий – відштовхуючий», «радісний – сумний»; «Тактовність (нав’язливість) реклами» (показники СД «розслаблений – напружений», «скромний – нав’язливий», «цікавий – нудний»).

Title in English

Psychosemantic Peculiarities of Promotional Videos Perception

English abstract

The article presents the findings of a study of the psycho-semantic characteristics of the perception of promotional videos in the juvenile and adolescent age periods (as exemplified by the students of a lyceum and those of an institution of higher education in Ukraine). The modern advertising is seen as a societal and sociopsychological phenomenon that models not only the behavior but also the values, standards and mindsets of the younger generation. The scientific principles of the experimental psycho-semantics became the methodological basis for the empirical research in question. The purpose of the research was to reconstruct semantic spaces and an individual system of meanings, through the prism of which advertisements are perceived by juveniles and adolescents of both genders. The psycho-semantic research was carried out in three stages: scaling of advertising objects (on the basis of the semantic differential method), the construction of semantic spaces of promotional videos and the interpretation of the results obtained. Five promotional videos of different types were selected as the evaluation objects (an «Otrivin» animation video with computer graphics and special effects; a «Pantene» actor-supported voice-over music video; a «Hylak Forte» voice-over information-type video; a «Samsung» celebrity figure-supported video; a «Raiffeisenbank» storyline actor-supported voice-over music video). A comparative analysis of the psycho-semantic spaces of the above-mentioned objects was performed; the age and gender characteristics of their perception in the juvenile and adolescent age periods were determined. The following factors were identified as the main semantic axes of the psychosemantic perception (as exemplified by the «Raiffeisenbank» promotional video): «Confidence in (distrust of) advertising» (SD indicators «true – false», «informative – less informative», «intelligent – stupid»); «Emotional attractiveness (unattractiveness) of advertising» (SD indicators «attractive – repulsive», «joyful – sad»; «Tactfulness (obtrusiveness) of advertising» (SD indicators «relaxed – tense», «modest – obtrusive», «interesting – boring»).

Тип елементу : Стаття
Ключові слова: метод семантичного диференціала, психологія реклами, рекламний ролик, підлітковий вік, юнацький вік, відмінності, semantic differential method, psychology of advertising, promotional video, juvenile age, adolescent age, gender differences
УДК: 159.9.072:339.138
Бібліографічний опис: Шамне А. В. Психосемантичні особливості сприйняття рекламних відеороликів / А. В. Шамне, Т. І. Доцевич, А. О. Акімова // Psycholinguistics. Психолінгвістика. Психолингвистика : зб. наук. праць. Серія : Психологія. - Переяслав-Хмельницький : ФОП Домбровська Я. М., 2019. - Вип. 25(1). - С. 384-408. - (Web of Science Core Collection (ESCI).
Тематики: За напрямами > Усі спеціальності
Користувач, що депонує: С. Й. Гипчинська
Дата внесення: 16 Трав 2019 08:58
Останні зміни: 16 Трав 2019 08:58
URI: http://ep3.nuwm.edu.ua/id/eprint/14846
Перегляд елементу Перегляд елементу

Завантажень

Завантажень за місяць протягом останнього року